Wij weten het wel
Wij delen als webbouwers graag onze kennis, door onderzoek te doen, code te delen en te schrijven over onze USP's, waaronder snelheid/pagespeed, online duurzaamheid, privacy en digitale toegankelijkheid.
Hopelijk met niet teveel technische abracadabra, maar wél bruikbare tips!😉
Blogs
Heb je een webshop, 2 miljoen+ omzet en meer dan 10 werknemers? Dan moet jij voldoen aan de nieuwe European Accessibility Act wetgeving. Wat moet je weten, wat moet je doen. Een actieplan!
Vanaf 28 juni 2025 moeten alle websites, webshops en apps digitaal toegankelijk zijn, zo is bepaald door de EU. Wat moet je weten?
Ontdek het belang van een groener internet met de Web Sustainability Guidelines (WSG) 1.0. Leer hoe we, in een tijd van groeiende AI zoals ChatGPT, onze digitale uitstoot kunnen verminderen en bijdragen aan een duurzamere digitale wereld
We willen allemaal duurzamer zijn, maar wat kun je nou zelf doen? Verbeter eens je digital carbon footprint! In dit geval, via de e-mail.
Cookies zijn kleine tekstbestanden die op jouw computer of mobiele apparaat worden geplaatst door websites die je bezoekt. Ze worden gebruikt om informatie te verzamelen over hoe je de website gebruikt, zoals naar welke pagina's je het vaakst gaat en of je foutmeldingen van webpagina's krijgt. Cookies kunnen ook worden gebruikt om jouw voorkeuren en instellingen bij het surfen op internet te onthouden.
Zo'n beetje iedereen in Nederland heeft toegang tot het internet, gelukkig maar. Want wat moest je ook zonder? Maar wat zijn de consequenties omtrent de CO2 uitstoot van al deze websites? Wij bekeken hoe 10 veelbezochte websites in ons eigen land het doen.
Net als snelheid en toegankelijkheid horen we vanuit steeds meer hoeken dat duurzaamheid ook een rol kan gaan spelen bij performance tools als Lighthouse en WebPageTest. En het wellicht zelfs geïntegreerd kan gaan worden in Chrome DevTools. Maar welke stappen zijn er hier nog voor nodig?
Als groen webbureau kunnen wij niet anders dan NFT's onder de aandacht brengen, want ze gebruiken behoorlijk "watt" energie! 😉Kan dat ook duurzamer? En hoe?
Vorige maand kregen wij van een van onze klanten een waarschuwing van Google. Ze hadden vastgesteld dat de website niet voldoet aan hun beleid. Wij schrokken hiervan, omdat wij op de door ons gemaakte websites altijd toestemming vragen doormiddel van een privacyverklaring en een cookiebanner. Na zelf het probleem opgespoord te hebben, want Google ondersteuning hielp ook niet echt mee, bleek het een probleem te zijn in Google Analytics. Nu zijn wij niet de enige die de mail met als onderwerp “Naleving van het beleid van Google ten aanzien van toestemming van gebruikers in de Europese Unie” hebben ontvangen.
Het is alweer iets minder dan een jaar geleden dat Blue 2 Blond werd geïnterviewd door ABN Amro. Hier werden verschillende bedrijven die zich inzetten voor duurzaamheid geïnterviewd over de bijdrage die zij hierin kunnen leveren. Zoals jullie weten ben je voor dat soort vraagstukken bij ons aan het goede adres.
Als Blue 2 Blond zijn wij ontzettend trots om als enige webbureau op platform Goed In …
Google Analytics verboden? Dit zijn de gevolgen en welke alternatieven kan jij gebruiken?
Elke 100e klant vliegt met Blue 2 Blond CO2 neutraal naar Parijs. Hoe wij dat realiseren, heb ik voor je uitgerekend.
Recent werd bekend dat de aangekondigde Core Web Vitals ranking update enkele weken wordt uitgesteld. Wat houdt dit in en wat staat er te veranderen?
Leuk die accessibility instellingen op je telefoon, maar worden die ook daadwerkelijk gebruikt door mensen? En hoe gebruik je deze instellingen als voordeel op je website?
Vanwege snelheid maar ook toegankelijkheid hebben we slechts eens ter test een chatbot op onze site gehad, om hem vervolgens weer te verwijderen. Ook het abonnement van de chat-provider paste niet bij onze doelgroep. Oftewel, einde van de chatwidget.
Ben jij de rust zelve en ga je gewoon iets anders doen, of zorgt het ook bij jou tot een hogere bloeddruk wanneer je tegen deze website frustraties aan loopt?
Groot nieuws in Google Pagespeed-land! We wisten al dat de Core Web Vitals er aan zat te komen. Maar vanaf nu hebben we een maand (mei 2021) en de aankondiging dat jouw site-vitaliteit ook getoond wordt op de pagina's met zoekresultaten van Google, met een badge.
Gisteren hadden we het over outlines. Dit keer gaan we daar op verder, met buttons in het bijzonder. Je kunt toffe outlines hebben die bij je branding passen, zonder toegankelijkheid in het geding te brengen. Vandaag lees je hoe wij dit hebben gedaan.
Natuurlijk, jij wilt niet je website of webshops gelikte layout verknallen, door één of andere willekeurige lelijke omlijning. Maar deze omlijningen zijn er niet voor niks, ze heten outlines en helpen sommige gebruikers het licht in de duisternis te zien. Verwijder deze outlines dus niet zomaar, maar laat ze werken in je voordeel!