Nuon recruitment

logo

Wanneer projecten goed gaan en opdrachtgevers tevreden zijn, is een stukje recruitment soms onvermijdelijk. Voor Blue 2 Blond, maar ook voor Nuon. In samenwerking met NewCraft Amsterdam en huisstijl aansturing vanuit Nuon Branding, is er een website gerealiseerd met als doel nieuwe verkopers te werven en waar men terecht kan voor 'inside information' (quotes of gedachten van medewerkers) omtrent Nuon Sales Force.

Lees verder Bezoek website
Opdrachtgever:
Nuon Sales Force
Talen:
html, css, javascript, php
Oplevering:
Lente 2017

De techniek voor de website is bij Blue 2 Blond komen te liggen. Het door ons geprogrammeerd en in Bootstrap opgetrokken CMS is hierbij als basis gebruikt, met aanvullingen vanuit Nuon Branding om de huisstijl met nuon.nl gelijk te trekken.

De website, blog en content onderdelen is middels het maatwerk CMS door NewCraft als ook Nuon zelf aan te vullen.

Techniek

In een brainstorm sessie is -na de kanttekeningen van open source- bewust gekozen voor ons maatwerk CMS. Veel open-source systemen zoals Wordpress kampen met security- als ook performance- en SEO issues. Onder de motorkap bevinden zich gebreken welke met enige inspanning lastig te tackelen zijn en onderhoud of updates arbeidsintensief is.

Ter illustratie: Het door ons ingezet CMS vergt ongeveer 1.5MB aan geheugen per hit, een Wordpress pagina begint pas rond de 30MB. Het aantal (css/js/image) bronnen komt -exclusief facebook of google trackers- voor een tekstuele pagina op 10 uit, waar het binnen Wordpress een prestatie is wanneer het aantal requests teruggebracht kan worden tot maximaal 30 (50 resources is geen uitzondering, met de nodige impact op SEO).

Binnen dit CMS is tevens het startschot gegeven voor snelle pagina's doordat er flink is geprogrammeerd aan Accelerated Mobile Pages, als ook inzet van JSON-ld voor blog-berichten.