Waar we vandaan komen en waar we staan.

Van 2001 tot nu hebben we zowel onze expertise als focus verfijnd. Immers, ook Google, wetgeving en gebruikers blijven in beweging.

Ontmoet ons team Onze missie

Intro
  • 2001

    Kunnen we het maken?

    In het begin puur HTML, CSS en JavaScript, begon Erwin met het maken van niet dynamische websites. Al snel kwamen hier losse modules als gastenboeken bij, wat de opmaat naar de volgende fase was.

  • 2003

    Kunnen zij het onderhouden?

    Toename in vraag naar tekstbeheer zorgde ervoor dat Erwin aan de slag ging met een beheersysteem, een CMS genaamd. Opdrachtgevers konden dan via een tekst-editor onafhankelijk hun website voorzien van wijzigingen en nieuwe content.

    De eerste twee CMS gestuurde websites waren voor een Nederlandse rap-groep en een Belgische hair en styling studio.

  • 2005

    Rondje van de zaak

    Meer opdrachten stroomden binnen, onder meer via sitedeals. Erwin ging samenwerkingen aan met marketing- en SEO bureau's en dus werd het tijd voor de volgende stap. Al tijdens het eerste jaar van zijn studie schreef Erwin zich in bij de Kamer van Koophandel.

  • 2007

    Meer SEO

    Erwin verfijnde te Eindhoven zijn SEO kennis via een stage bij Jeroen.com, zoekmachine marketeer nummer één. Terwijl Erwin er zijn snelheids- en andere technische kennis inzetten om de stage af te ronden, leerde hij ondertussen veel bij over de andere facetten van SEO.

  • 2009

    Meer toegankelijk­heid

    Semantiek van HTML was reeds een onderdeel waar Erwin vroegtijdig mee bezig was. Tabellen voor lay-out was bijvoorbeeld verboden terrein. Via een afstudeerstage bij Stichting Accessibility te Utrecht groeide de passie voor digitale toegankelijk­heid meer, en leerde hij de echt fijne kneepjes van het vak.

  • 2015

    Met zijn allen

    Opdrachten bleven toenemen als ook groeien en dus werd de knoop doorgehakt om niet meer enkel zelfstandig door het leven te gaan. Met een team van developers als ook een in-house projectmanager en ICT juriste, brengen we onze impact over op de websites die we bouwen.

  • 2020

    Het hier en nu

    In de afgelopen jaren bleek de opgedane kennis als ook groei een toekomstbestendige mix voor een webbureau als Blue2Blond. Waar de AVG in 2018 de Wbp heeft vervangen is ook digitale toegankelijk­heid een grotere rol gaan spelen voor overheid, maar tegenwoordig ook bedrijven.

    Tezamen met de vele Google ranking updates, waaronder snelheid, hebben we impact kunnen blijven maken voor onze opdrachtgevers zonder dat dit op hun bord kwam. Dit heeft gaandeweg geresulteert in duurzame relaties en partnerschappen.