In samenwerking met AVG Cloud Register B.V. hebben we voor ondernemend Nederland een software oplossing gebouwd om AVG proof te zijn. In het beginsel bedoeld voor het eigen netwerk, is de tooling vanwege de vraag en interesse doorontwikkeld tot een SaaS oplossing.
AVG compliance via SaaS
SaaS staat voor Software as a Service, waarbij men bestaande software gebruikt dat vanuit iedere plek met internet te benaderen. De software ondersteunt de mogelijkheid voor suborganisaties of interne afdelingen, waarbij gebruikers onder dezelfde afdelingen gehangen kunnen worden.
Cloud oplossing
Een cloud-oplossing dus. De cloud-omgeving biedt voordelen als niet over en weer sturen van verwerkingsregisters of datalekken of niet beveiligde verbindingen. Two Factor Authenticatie kan als aanvullende beveiligingsmaatregel aan de eigen gebruikers worden opgelegd en voor te downloaden registers, datalekken of elk ander document, kan een in te stellen wachtwoord verplicht worden gemaakt. Op die manier is er enige controle zodra een AVG document de beveiligde omgeving verlaat.
Autorisatie
Een hoofdaccount-houder heeft via de autorisatie module de mogelijkheid om verdere rechten en inzage mogelijkheden te verdelen. Wie mag bijvoorbeeld de facturen inzien, de datalekken of de verwerkingsregisters? Maar ook: wie mag met de aanwezige API communiceren en mag er via Single Sign On worden ingelogd? Middels Single Sign On, kan deze AVG documentatie software gekoppeld worden aan eventuele aanwezige CRM systemen waarvan een organisatie reeds gebruikt maakt. Eigen klanten van een organisatie, hoeven dan enkel via één intranet-omgeving in te loggen.
Voor DPO en FG's
De autorisatie-mogelijkheden maakt de software uitermate geschikt voor Data Protection Officers (DPO) c.q. FG's (Functionaris voor de Gegevensbescherming). Zij kunnen eigen klanten onderbrengen in de tooling via een maatwerk of reseller pakket. Daarbij kunnen deze gebruikers rechten worden meegegeven, zodat men zelf aan de slag kan met de AVG wetgeving en bijbehorende documentatieplicht.
Ook voor datalekken is een questionnaire aanwezig waarbij aanvullende documenten gekoppeld kunnen worden aan specifieke vraagstukken. DPO's en FG's kunnen bovendien instellen hoeveel registers, datalekken of documenten een eigen afnemer mag verbruiken.
Gemak van de AVG documentatieplicht
Gebruikers en security ervaringen vereisten uit projecten met havenbedrijven, MFA Europe, Hogescholen, Booking.com en Nuon, zijn door Blue 2 Blond meegenomen in de software oplossing. Onder het motto "Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker" zijn de verschillende schermen binnen de software opgezet. Hiervoor is het Bootstrap Framework ingezet. Dit zorgt in de basis voor herkenbare schermen.
Aanvullend zijn de meest gebruikte opties altijd zichtbaar en zijn secundaire functionaliteiten ondergebracht onder allesomvattende knoppen. Dit zorgt voor meer rust in de verschillende schermen, waardoor de tooling rustig oogt en prettig werkt. Afhankelijk van het afgenomen pakket, kan de eigen huisstijl worden uitgerold over de AVG tooling. De oplossing van AVG Cloud Register B.V. leert bovendien van antwoorden, door ze in andere schermen als suggesties terug te laten komen en op te merken wanneer data (bijvoorbeeld adres van een verwerkingsverantwoordelijke) wijzigt en in verschillende registers terugkomt.
AVG ondersteuning op pakket basis
Dat dit niet de enige functionaliteiten zijn, bewijst de roadmap. Via het pakketten-systeem zijn standaard pakketten af te nemen door gebruikers, als ook zelf samen te stellen in geval van groot gebruikers of resellers. Behoort AVG advies tot de eigen verkoopstrategie? Bij AVG Cloud Register B.V. zijn AVG features te down- en upgraden, per dag! Bovendien is automatische incasso uitgerold, waarbij nadat het eerste jaar voldaan is, op elk moment kan worden opgezegd.
AVG doorontwikkeling
AVG Cloud facturen koppelen met Exact? Staat in de planning. Hetzelfde geldt voor register van vergetelheid. Op dit moment telt de tool echter reeds 30+ AVG features.
Nieuwsgierig? Bekijk de demo of prijzen of ga direct aan de slag. Tip: stel Two Factor Authenticatie in en ontvang direct korting.