Fun fact! Maak je gebruik van Pagespeed Insights, en heb je veel bezoekers op je website? Dan presenteert Google je gratis ook de echte gebruikerservaring die jouw bezoekers op de website hebben ervaren. [*]
Slechte score, goede gebruikerservaring?
Zo kan het voorkomen dat je een slechte Pagespeed score hebt, maar je gebruikers toch nog een snelle website hebben ervaren. Of juist andersom. Allemaal afhankelijk van de omstandigheden waarin een bezoeker zich op dat moment bevond. Maar het beste is natuurlijk wanneer zowel je Pagespeed Insight Scores, als de daadwerkelijke user experience snel zijn!
Beide metrics altijd optimaal
Wanneer traag internet wordt ervaren (ongeacht de verbinding type uw telefoon aangeeft), zorgen we ervoor
- dat we geen custom fonts/lettertype (s) inladen
- vervangen we custom pictogrammen met UTF pictogrammen
- sluiten we JavaScript uit voor onnodige cosmetische zaken op de website (zoals overgangen en counters)
- Verbergen we standaard sommige zaken, zoals youtube filmpjes of afbeeldingen, die teveel tijd opnemen om in te laden op sloom internet.
- Zo houden we de gebruikerservaring van een bezoeker altijd optimaal!
[*]Zoek naar Field Data" & "Origin ' bij het uitvoeren van een Pagespeed Insight test