Navigatie

SEO CMS module


Content Management SysteemLet op: Door vraag lever ik tegenwoordig enkel maatwerk.
Lees de up-to-date informatie omtrent het nieuw Bootstrap CMS of neem contact op.
De SEO module voor de Blue2 CMS pakketten zijn in het leven geroepen om de zoekmachine optimalisatie van de website ten goede te komen. Er is aan verschillende technische en on-site optimalisatie aspecten gedacht bij het ontwerpen en realiseren van het Blue2 CMS.

Gestandaardiseerde SEO opties

Standaard bevat elke Blue2 CMS pakket enkele SEO toevoegingen. De belangrijkste zijn als volgt:
  • Schone en semantisch geproduceerde html code vanuit de tekstverwerker en modules;
  • Juiste opbouw van title- & metatags en headers, zoekmachine vriendelijke opbouw van de html structuur;
  • Juiste afgave van status headers aan clients waaronder zoekmachine robots (waaronder 200, 301 en 404);
  • Voorkomen van dubbele content;
  • Zogenaamde nette ofwel zoekmachine vriendelijke url's;
  • Opgeven van description en keywords-waarden voor tekstpagina's;
  • Voor links ofwel koppelingen kunnen title-attributen worden meegegeven;
  • Afbeeldingen worden niet hernoemd door het CMS, waardoor er ook gericht kan worden op Search Image Optimization;
  • Vrij van zoekmachine blokkades.

Extra SEO toevoegingen middels de SEO module

Wanneer u voor uw CMS de SEO module geïnstalleerd wenst, krijgt u aanvullende opties om de zoekmachine on-site te optimaliseren en beter te laten scoren in zoekmachines:
  • google / seo instellingenEr worden enkele tips met betrekking tot teksten, keywords en description getoond om de inhoud hiervan te verbeteren voor zoekmachines. Ook de keyword density wordt bij tekstuele gegevens getoond;
  • Autogeneratie van een XML sitemap, welke automatisch wordt bijgewerkt bij aanpassingen in het CMS, tevens kan vanuit het CMS een ping worden gestuurd naar Google en wordt de locatie van de XML sitemap automatisch in de robots.txt bestand weergegeven voor zoekmachines;
  • Pagina urls ofwel bestandsnamen kunnen onafhankelijk van de menunaam of titel worden opgegeven;
  • Google verificatiebestand en Google Analytics kunnen eenvoudig via instellingen worden aangemaakt en ingevoegd;
  • Mogelijkheid om permanente en tijdelijke redirects inclusief einddatum op te geven voor pagina's, bijvoorbeeld in het geval van paginaverhuizingen;
  • De robots-metatag kan worden ingevuld door aan te vinken of een pagina geindexeerd en gearchiveerd moet worden door zoekmachines en of koppelingen in een pagina gevolg moet worden;
  • Er kan de nofollow waarde worden meegegeven aan interne en externe koppelingen in teksten;
  • Robots.txt kan naar wens worden ingevuld.