Een duurzame en inclusieve site voor Vattenfall

logo

Nuon is overgegaan op Vattenfall. Vattenfall heeft duidelijke waarden, inclusiviteit, diversiteit en op naar een fossiel-vrije generatie!

Lees verder Bezoek website
Opdrachtgever:
Vattenfall te Zweden
Talen:
xhtml, css, js, php, mysql
Oplevering:
Herfst 2019

Op basis van aangeleverde stijlgidsen vanuit Zweden als ook inzage in de stijlgidsen en individuele componenten, zijn we gevraagd de website van de verkooptak van Vattenfall te verzorgen.

Thema wijziging versus redesign

De uitdagende taak was dus om de website in Vattenfall huisstijl op te leveren, terwijl Vattenfall Nederland nog met finetuning bezig was. De uitdaging zat hem in het feit dat de hoofdwebsite ook over ging naar Vattenfall, maar enkel een thema-wijziging zou doen (waarbij vooral huisstijl kleuren, beeldmateriaal en lettertype werden gewijzigd) in plaats van een cold-turkey redesign (waarbij het gehele ontwerp werd gewijzigd). In die zin waren wij aan het pionieren door bepaalde componenten die reeds vormgegeven waren, alvast technisch te implementeren.

Zie de LinkedIn-post van onze developer Erwin Hofman omtrent de Vattenfall redesign waar we deel van uit mochten maken.