RVS Noord, startpunt voor roestvaststaal

logo

RVS Noord – voorheen RVS Leek – is sinds 1983 de vaste partner voor apparatenbouwers, machinefabrieken, engineeringsbureau’s en andere opdrachtgevers in heel Nederland en daarbuiten.

Lees verder Bezoek website
Marketing:
Magenta Marketing & i4marketing
Vormgeving:
Bakker Ontwerp te Sneek
Talen:
php, mysql, xhtml, css, javascript
Oplevering:
Lente 2020

Werkprocessen van RVS Leek en SNIJ Noord sloten reeds naadloos op elkaar aan, wat in 2019 leidde tot een bedrijfsovername door SNIJ Noord en in 2020 tot naamswijziging van RVS Leek naar RVS Noord.

Daarop volgde ook een nieuwe website, waarbij de eerdere website voor SNIJ Noord het uitgangspunt werd. Met updates binnen het CMS, is dus ook de nieuwe site gebouwd op het LightBolt CMS.

LightBolt CMS

Niet alleen was er sprake van een nieuwe website; de nieuwe website zou de voormalige RVS Leek website vervangen. Dat leide tot enorme technische verbeteringen, waardoor de website ook optimaal blijft laden in het geval van langzamere internet of gebruik van oudere, minder snelle toestellen.

Op een desktop op langzame internetverbinding (ter simulering van de snelheid die je onderweg op de telefoon kunt ervaren), leidde dit zelfs tot de volgende verbeteringen:

  • 71% betere First Meaningful Paint (FMP metric)
    Dit houdt in dat de eerste (betekenisvolle) weergave eerder plaats vindt, waarmee je ook de bezoeker eerder omzet in een potentiële klant.
  • 83% betere Time to Interactive (TTI metric)
    Dit betreft de benodigde tijd dat een browser nodig heeft op basis van de website techniek, om volledig operatief te zijn.

Video vergelijking bekijken

PageSpeed Insights metrics

Doordat juist de FMP en TTI metrics omwille van gebruikerservaring en voorkoming van uitstap van gebruikers (bounce-rate) interessant zijn, hebben we voor en na vergelijkingen gedaan op de voormalige en nieuwe website. Hierbij is op het volgende gemeten via PageSpeed Insights:

  • Home-pagina;
  • Landingspagina;
  • Nieuws-artikel.

Deze pagina's zijn getest op:

  • Desktop
  • Mobiel
    Betreft een Motorola Moto G4 toestel op een gemiddelde 3G verbinding.

Currently, Lighthouse simulates a page load on a mid-tier device (Moto G4) on a mobile network.

developers.google.com

Conclusie van verbeteringen

Opvallend is dat de verbeteringen van vorige naar nieuwe website constant zijn binnen de twee type toestellen (namelijk, mobiel en desktop). Dit zegt uiteraard iets over de techniek zoals door ons gehanteerd wordt, maar ook de techniek binnen de vorige website.

Waar de verschillen op desktop niet groot lijken, is de factor bijna gelijk aan de winstfactor die we op mobiel behalen:

  • De FMP winst van ongeveer 1,8 naar 0,3 seconden zorgt voor een verbetering van factor 6 op desktop;
  • De FMP verbetering op mobiel vanaf 6 seconden in de vorige situatie, zorgt voor een factor 6,6 tot zelfs 7,5, door de nieuw behaalde FMP van 0,9.

Dit verklapt vooral het belang van een optimale website hygiëne op smartphones, als het aankomt op snelheid. De reden is dat smartphones minder krachtig zijn dan bijvoorbeeld laptops of desktops, en het daarom raadzaam is om te voorkomen dat de hoeveelheid werk die we de browser als webbouwers opdragen, gereduceerd wordt wanneer men op een smartphone zit.

In ons artikel over snelle, inclusieve en milieuvriendelijke websites lees je hoe we dit voor opdrachtgevers bewerkstelligen.