Navigatie

Master Experience, Rotterdam Business School Maatwerk CMS

De Hogeschool Rotterdam (HRO) heeft als doel hun master programma's te promoten. De master programma's worden reeds gepromoot in landen als China, Indonesië, Taiwan en Thailand. Men wil zich, onder meer middels deze site, meer op de Nederlandse markt richten om ook Nederlandse studenten aan te spreken. Huige bachelor/HBO studenten zouden namelijk op de hoogte moeten worden gebracht voor de mogelijkheid een master te kiezen om zich te specialiseren, wat kan middels het proefstuderen, 'experience the masters'.
Klant:
Hogeschool Rotterdam
Opdrachtgever:
Oil4 Communication
Vormgeving:
De Nieuwe Vorm
Talen:
xhtml, css, js, php, mysql
Oplevering:
Winter 2009
Website / url:
Master Experience, Rotterdam Business School
Master Experience, Rotterdam Business School

Nadat er door De Nieuwe Vorm in nauw samenwerkingsverband met de Hogeschool Rotterdam ontwerpen gerealiseerd had, kon er begonnen worden met de technische realisatie. Het betrof een statisch ontwerp met vaste hoogte en breedte, waardoor een scrollbalk naast het tekstvlak een vereiste was bij veel content.

Gezien het ontwerp, heb ik hiervoor een beroep gedaan op de jScrollPane class (jQuery plugin) om de scrollbalk volgens ontwerp op te zetten. Naast een formulierenmodule, kwamen er geen verdere modules bij kijken aangezien het voornamelijk een platte informatieve website betreft. Middels het formulierenmodule is men in staat om zelf formuliervelden op te zetten, gepersonaliseerde bedankteksten te schrijven en zelfs bevestigingsmailtjes te laten versturen, densnoods inclusief bijlages, bijvoorbeeld als aanvullend materiaal.