Navigatie

Jeroen.com, internet- en zoekmachinemarketing Maatwerk CMS

Jeroen van de Wiel mag autoriteit worden genoemd op het gebied van zoekmachine optimalisatie en -marketing. Sinds 1997 bezig met verschillende marketing-aspecten, heeft hij tot heden opdrachten uitgevoerd voor instanties als Rabobank, PTT Post, Vara, KPN Telecom en de Consumentenbond.

De content van Jeroen.com heeft nooit stil gestaan. De ontwikkeling van de website zelf echter wel, een feit waar Jeroen zelf graag een verandering in wilde brengen nadat eerder de zoekmachine woordenboek gelanceerd was. Om dit in goede goede banen te kunnen begeleiden, hebben we op locatie in Eindhoven enkele malen een werkbespreking gehad.
Opdrachtgever:
Jeroen.com te Eindhoven
Talen:
xhtml, css, javascript, php, mysql
Oplevering:
Lente 2009
Website / url:
Jeroen.com, internet- en zoekmachinemarketing
Jeroen.com, internet- en zoekmachinemarketing

De website jeroen.com bevat honderden pagina's en dus een veelvoud daarvan aan links. Alle pagina's stonden echter statisch op de server en daarnaast was de website opgebouwd uit frames, begin deze eeuw een van de populairdere middelen om een website op te zetten.

In beide wilde Jeroen van de Wiel graag verandering brengen. Door het centraal opslaan van de content, kan er een Content Management Systeem gebruikt worden om nadruk op de eigenlijke teksten te leggen, waarbij er geen zorg meer gedragen hoeft te worden voor de opmaak van de pagina. Dit laatste was een reden om van frames af te stappen. De website is dan ook pagina voor pagina omgezet naar de nieuwe situatie, waarbij verouderde html coderingen zoveel mogelijk verwijderd. De templates die in combinatie met CSS de presentatie verzorgen, zijn semantisch opgezet.