Extranet en intranet voor Nuon en EMO

  • ± 1 minuut

Het éne intranet is afgerond, het andere wordt op een andere locatie opgebouwd. Het ontwikkelde extranet voor Nuon Sales Force, met als doel alle uren, kilometers en sales te registreren, is inmiddels een in volwassen stadium. Een nieuw project van nagenoeg eenzelfde omvang staat inmiddels op de planken.

Intranet EMO

In de Rotterdamse haven heb ik gisteren een kijkje mogen nemen bij het Europees Massagoed Overslagbedrijf (EMO), ofwel EMO. Hiervoor mag ik samen met Oil4 Webdesign, tevens gevestigd in Rotterdam, de website navolging geven door het Intranet binnen EMO om te bouwen en te voorzien van een look & feel van deze tijd.

Dit intranet moet op een dashboard enkele statistieken tonen en op vervolgpagina's per afdeling, toegespitste informatie kunnen tonen, waaronder werkroosters, uitzonderingsdiensten en bestanden, handleidingen. Meer belangrijk wordt de autorisatiestructuur, aangezien een medewerker onder verschillende afdelingen kan vallen, en daarmee soms content van meerdere afdelingen aan moet kunnen passen. Of in het geval van hoofdbeheerders per afdeling, tevens verwijderen.

Extranet Nuon Sales Force

Oorspronkelijk gebouwd als een kilometer registratie systeem, zijn er na verloop van tijd modules bij gekomen om tevens sales en uren of vrije dagen te registreren. Het doel werd om excel documenten verleden tijd te maken en via het web meer te automatiseren of processen te versnellen.

Alhoewel het systeem inmiddels dit soort documenten wellicht verleden tijd hebben gemaakt, zal de ontwikkeling niet stil blijven staan. In de toekomst zal het systeem tevens de uren via webservices door moeten geven aan uitzendbureau's, zoals Randstad. Hiermee worden ook andere nu nog handmatige taken verleden tijd gemaakt.