Zoeken op Blue 2 Blond

Misleidende verkooppraktijken van De Uitgeversgroep Heerenveen?

Vandaag werd ik gebeld door een uitgeversgroep uit Heerenveen. De telefonisch verkoper die in naam van De Uitgeversgroep BV belde, wist te vertellen dat ze mij eind maart 2009 persoonlijk per telefoon gesproken had omtrent het tegen betaling laten plaatsen van een advertentie in Het Speelkwartiertje, waar ik echter niets vanaf wist..

Lees ook


Wat vooraf ging

Begin april (03/04) heb ik telefonisch contact gehad met een partij gevestigd in het noorden van het land om eenmalig te adverteren in een reumafonds-folder die in de regio Emmen/Coevorden verspreid zou worden. Ik zag dit als een kans om iets te kunnen betekenen voor onder andere het dorp waar ik opgegroeid ben en heb dit dus met beide handen aangegrepen. Al in de week die na de opdrachtbevestiging volgde, kreeg ik een exemplaar van de folder inclusief een factuur toegestuurd door *uitgeverij X* (gefingeerde naam, werkelijk bedrijf bij redactie bekend), welke ik de nakomende week betaald heb (20/04). Allemaal verzorgd en netjes verlopen door en via uitgeverij X.

Vanmorgen om 11:18 werd ik anoniem gebeld door een tweede uitgever. Met een gemiddelde van minstens 6 maal per minuut wist ze mij bij naam aan te spreken, reden genoeg om argwanend te worden. Naar aanleiding van het eerdere gesprek, wat we volgens haar in maart hadden gehad, wilde ze mij per mail of fax een advertentietekst ter goedkeuring toesturen. Ik had met hen immers een afspraak voor een eenmalige plaatsing van een advertentie in het magazine Het Speelkwartiertje. Ze had mij toentertijd nadrukkelijk gevraagd een notitie van de telefonische overeenkomst te maken, gaf ze aan toen ik zei dat mij een dergelijk gesprek niet bijstond. Dit herhaalde ze gedurende het telefoongesprek op opdringerige wijze nog enkele malen.

Het langste eind

Ik wist echter van niets en had dus zeker geen notities. Zij wist mij te vertellen dat ik eerder via een andere uitgeverij eenmalig had geadverteerd en wist ook dat het om de eerder genoemde uitgeverij ging. Ook dit was immers in maart al besproken. Dit was onwaar, de eerste (telefonische) gesprekken met uitgeverij X vonden immers pas begin april plaats, en niet al in maart zoals de telefonisch verkoper van De Uitgeversgroep BV beweerde.
Toen ik haar vroeg om mij de schriftelijke en mondelinge conversaties met hen, die we volgens haar hadden gehad, schriftelijk toe te sturen, gaf ze aan dat zij er slechts een notitie van had gemaakt in een schriftje dat ze naast haar telefoon had liggen. Dat kon ze volgens haar niet makkelijk toezenden...

Uiteindelijk gaf ik aan af te willen zien van eventuele overeenkomsten met De Uitgeversgroep BV, voor zover deze volgens haar tot stand waren gekomen. Ze benadrukte nogmaals dat er speciaal voor mij ruimte was gereserveerd in Het Speelkwartiertje en dat ik die toch moest vervullen en vroeg zich nog eens hardop af waarom ik er toentertijd geen notitie van had gemaakt.

De zoektocht op TROS Radar

Vreemd als ik het telefoongesprek vond -misschien was ik wel gewoonweg vergeetachtig-, ben ik via Google gaan zoeken naar De Uitgeversgroep. Het eerste resultaat stuurde me direct door naar de website van Het Speelkwartiertje. De tweede vermelding kwam uit op het forum van TROS Radar. In de betreffende topic kwam ik al op de eerste pagina een reactie met een herkenbaar verhaal tegen.

TROS RadarOp 10 augustus 2007 kwam de eerste melding over de uitgeverij (1) binnen op het TROS Radar forum. Op 8 november hetzelfde jaar plaatst iemand een herkenbaar verhaal over de uitgeverij en hun magazine (2), waarbij hij voor 100 euro het schip in is gegaan. Een ander claimt voor ruim 800 euro opgelicht te zijn, onder andere door dezelfde uitgeverij (3) waardoor ik benaderd ben. Ze blijken op basis van andere legitieme advertentie-overeenkomsten te opereren. Twee andere herkenbare verhalen, specifiek omtrent de praktijken van de uitgeverij kom ik enkele pagina's verder in hetzelfde (4) onderwerp (5) tegen.

De namen van verschillende volgens respondanten onethisch handelende uitgeverijen zijn te vinden in meerdere TROS Radar topics. Mocht u twijfels hebben bij een uitgever, dan kunt u de volgende onderwerpen doorzoeken:

Herkenbare en soortgelijke ervaringen of correspondenties, al dan niet per telefoon, zijn welkom! U kunt me ook persoonlijk benaderen.

.

  • 05/05/2009 09:40

    meinona reveiL

    Bekende anekdote, bij mij ging het op dezelfde manier, heb wel een fax toe laten sturen. Deze uitgeversgroep kopieert gewoon je advertentie van een andere folder of brochure.

    Na wat zoeken, heb ik de fax niet terug gestuurd.

  • 06/05/2009 12:22

    kirE

    Vanochtend werd ik ook gebeld door de dame die ook genoemd wordt in het verhaal hierboven. Heb haar dan ook vriendelijk doch dringend verzocht mij uit hun zogenaamde lijst te halen.

    Hierna heb ik contact gezocht met de uitgever van de politiewijzer, hier heb ik inderdaad wel in geadverteerd. Hier werd mij benadrukt dat zij dagelijks telefoontjes krijgen over dit soort praktijken, maar dat zij hier helemaal niets aan kunnen doen helaas.

  • 06/05/2009 14:43

    kcirteiP

    !

  • 08/05/2009 11:50

    aniroC

    Ik heb vanochtend ook een telefoontje gehad van een medewerkster.
    Ze bleef stellig volhouden dat ze met mij in maart had gesproken en dat ik akkoord was gegaan met een advertentie in het speelkwartier.
    Nou ben ik niet diegene die over de advertentie's gaat binnen ons bedrijf maar ze bleef volhouden dat ze met mij gesproken had en noemde wel 10 x mijn naam.
    Ik zal we te druk zijn geweest volgens haar om een notitie te maken :)
    Volgens haar was er al een plekje voor ons gereserveerd en kon ik daar niet onderuit!!!!!
    Ik had toen in maart maar direct moeten aangeven dat ik geen advertentie wilde plaatsen!
    Ze bleef maar aandringen om de spullen via de fax en/of mail toe te sturen maar omdat ik er geen goed gevoel bij had(vaker meegemaakt dit soort praktijken)ben ik ondertussen op internet gaat zoeken en kwam hun naam tegen. Ik heb haar toen niet uitlaten praten en haar een fijne dag toegewenst en gezegd dat ik dit bij verschillende organistatie's zou melden en de haak er op gegooid.

    • 08/05/2009 20:39

      namfoH niwrE

      Dat bevestigt mijn vermoeden alleen maar dat het een bedrijfspolicy is van De Uitgeversgroep, Corina.
      Vier mei had ik De Uitgeversgroep nog aan de telefoon naar aanleiding van bovenstaand bericht. Helaas werd er niet door hen ingegaan op de vraag of het toeval was dat de berichtgevingen over De Uitgeversgroep qua strekking overeenkwamen.

      Ook uit andere bronnen kan ik in elk geval concluderen dat mijn bericht zijn vruchten afwerpt en ik andere ondernemers behoed van een misstap.

  • 12/05/2009 17:13

    htiR

    Ik ben vandaag gebeld door mevrouw Z*hra Ers*y van *censuur*. Het was exact hetzelfde verhaal en dezelfde discussie. Ik dacht in eerste instantie ook dat ik misschien vergeetachtig was, maar vond het een vreemd verhaal. Ik heb per mail doorgegeven dat ik er niet op in zou gaan, waarna dit telefoontje kwam. Ik heb uiteindelijk de verbinding verbroken toen de toon te agressief werd naar mijn idee en ben op internet gaan zoeken en vond dit verhaal. Wat een oplichters!

  • 14/05/2009 12:01

    moT

    ook ik ben vandaag 14 mei benaderd door de uitgever van t'speelkwartier met de vraag om de advertentie nog even door te lopen waarvoor ik in maart opdracht zou hebben gegeven. het gesprek is afgebroken met de melding dat een en ander bij de eindplanning neer gelegd gaat worden en als er kosten gemaakt zouden zijn deze op mij verhaald gaan worden. ik vraag mij af of er geen instanties zijn waar dit gemeld kan worden zodat er iets aan gedaan gaat worden.

  • 16/05/2009 09:51

    aivlyS

    ook ik ben gisteren gebeld, nadat ik hier al 2x ingetrapt ben en ik dus al 2x een faktuur van dit bedrijf heb betaald.
    Ik heb gisteren aangifte gedaan en voel mij vreselijk belazerd!

    groetjes Sylvia

    • 16/05/2009 19:30

      namfoH niwrE

      Hallo Sylvia,

      Het lijkt erop dat De Uitgeversgroep bewust ondernemers om de tuin probeert te leiden middels deze vorm van advertentiefraude.
      Ondertussen zijn ze wel bezig negatieve berichten omtrent De Uitgeversgroep van het internet te laten verdwijnen (gaven ze tijdens het gesprek aan), maar toen ik ze aan de telefoon had, deden ze helaas alsof ze zich verder van geen kwaad bewust waren.

      Misschien kun je voor ons en andere personen die hier langs komen, beschrijven welke stappen je ondernomen hebt/waar je aangifte hebt gedaan.

      Erwin

  • 11/06/2009 13:29

    renevrelraaD

    Ik heb 9 juni 2009 ook een telefoontje gekregen van Yelda van het speelkwartiertje. Ik zou ook een advertentie laten plaatsen in hun blad.
    Ik vermelde direct dat het niet klopt, omdat ik geen zaken aan de telefoon regel. ze herhaalde steeds weer mijn voornaam en dat ik wellicht het vergeten was door drukte.Dat ze toch al kosten hadden gemaakt en of ik de "proefdruk"op fouten na wou kijken. NOU , MOOI NIET ,DUZZZZ..iK VROEG OOK HOE ZE AAN DE ADVERTENTIE KWAMEN, HET ZOU VAN EEN EEN OF ANDER "MEDIAGROEP"KOMEN, DUS IK HEB NIETS VERSTUURD. Die advertentie die ze mee stuurden hebben ze gecopiëerd uit de "veiligheids wijzer". Ben bang dat alle adverteerders uit dat blad benaded worden door oplichters!

    i.d.d. op internet gekeken , ja hoor .... je wordt opgelicht.

    Ik wou graag een advies mee geven.
    Als je het niet zeker weet of die äfspraak klopt, zoek eerst op google, kijk of je meer informatie kan vinden.
    Ja, bij het speelkwartiertje staat dus TROS RADAR.

    Ga checken... er staan nog meer bedrijven die onder speelkwartiertje vallen. waaronder Roma-(Bende).

    • 12/06/2009 15:30

      namfoH niwrE

      Bedankt voor je bericht en bevestiging van hun wijze van acquisitie. Bekend verhaal dus dat je advertentie gekopieerd wordt.

      Goed advies! Ik hoop dat ook andere ondernemers die met dit soort bedrijven in aanraking komen, eerst eens het bedrijf natrekken via bijvoorbeeld Google.

  • 26/06/2009 14:14

    meinonA

    Recensie van dezelfde uitgeverij kwam ik tegen op Google Maps:
    http://maps.google.nl/maps?q=uitgeversgroep+heerenveen

  • 30/06/2009 09:33

    yrreB

    OOk ik word gemiddeld 2 x per maand gebeld door dit acquisitie bedrijf. Iedere keer wijs ik de dame in kwestie erop dat het saai wordt dat ze steeds hetzelfde script gebruiken. Het is steevast terugkomen op zgn. eerdere telefoongesprekken en toezeggingen mijnerzijds. Ik heb me voorgenomen korte metten te maken wanneer ik weer word gebeld. Maar volgens het principe 'de aanhouder wint' bellen ze dan ook direct weer terug om aan te geven dat dit zo toch echt niet kan... Precies wat ik dus ook denk.

    Eerder heb ik wel toestemming gegeven voor advertentieruimte in Politiewijzer. Ik zag dat enkele berichten hierboven ook al staan. Zou deze uitgeversgroep beschikken over het klantenbestand andere uitgeverijen? Het lijkt er wel op...

  • 01/07/2009 17:10

    meinonA

    Wij hebben ingestemd na meerder malen telefonisch te zijn lastiggevallen. Omdat mijn man het ontzettend druk heeft en gek werd van de telefoontjes en ze bleven volhouden dat we er niet onderuit konden hebben we met een korting op de totale prijs overeengestemd met de advertentie. Zijn er mensen die na het akkoord geven van de advertentie meer problemen hebben gekregen met deze uitgeversgroep. We hebben ze vriendelijk verzocht ons uit hun bestand te halen en niet meer telefonisch contact met ons te zoeken.

    • 01/07/2009 18:54

      yrreB

      Beste Anoniem (01 july),

      Bijzonder erg om te lezen dat je, om maar van het gezeur af te zijn, uiteindelijk toch toestemt met zo'n colporteur. Het is schrijnend dat dit anno 2009 nog steeds gebeurt. Het is wettelijk niet (meer) toegestaan om in een eerste telefonisch contact diensten/ zaken te verkopen. Vandaar dat men ook steeds verwijst naar een eerder gesprek en eerder toezegging. Daarnaast spelen ze in op je gevoel. Ik zou toch maar even wachten met betalen van de advertentie. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Je zou op grond van dwaling of het feit dat je onder druk bent gezet de factuur bij hen neerleggen. Heb je überhaupt iets getekend voor akkoord? Ik kap ze gewoon af als ze me bellen, en probeer kort en duidelijk aan te geven dat ik van hun praktijken op de hoogte ben, dat er veel te lezen valt op het forum van Tros Radar en dat je bekend bent met hun standaard belscript. Succes!!

  • 30/07/2009 14:33

    snaH

    Ben gister gebeld door het speelkwartiertje. Kreeg hetzelfde verhaal te horen zoals hierboven beschreven. Heb ook aangegeven mij niks meer van eengesprek te herinneren van eind mei. Omdat ik aan mij zelf begon te twijfelen heb ik gevraagd of ik een drukproef kun krijgen. Ik kreeg via de mail een slecht opgemaakte advertentie. Hierop heb ik via de mail aangegeven niet mee te doen. Vanochtend belde ze mij terug met het verhaal dat er ruimte was gereserveerd en ook al "kosten" waren gemaakt. Ik heb haar verteld dat ik er nog even over na zou denken en dat ze mij aan het eind van de middag terug kan bellen. ALs zij vanmiddag belt zal ik haar nog even in de waan laten en haar daarna vertellen dat ik haar ga aangeven. In haar mail stond haar naam (mevr. Boschma)met telefoonnummer.

    • 30/07/2009 14:43

      yrreB

      Goede actie Hans. Ik betwijfel of het haar echte naam is, maar goed. Het is in ieder geval iets. Ben benieuwd wat haar antwoord zal zijn. Toen ik een soortgelijke opmerking maakte kreeg ik te horen dat zij wel in staat zouden zijn om binnen een kwartier mijn bedrijfsnaam flink te bezoedelen op internet. Ik wenste haar daar veel succes mee...

      Good luck!

  • 30/07/2009 14:55

    snaH

    Omdat ik me behoorlijk kwaad heb zitten maken, heb ik hen site nog een bezocht. Onder het kopje vacatures zoeken ze nog telefonische verkopers. Ik heb gebeld (uiteraard zonder nummerweergave)om te solliciteren. Toen ik de leiding gevende niet aan de lijn kreeg (was in gesprek) vroeg ik aan betreffende dame of je ook goed moest kunnen liegen. Waarop zij boos werd en dingen ging ontkennen en vragen waarom ik anoniem belde, of ik mijn echte naam wilde noemen, zodat ze me terug kon bellen etc. etc. Ik heb haar toen gemeld dat ik dezelfde praktijken uitvoerde die zij ook doen. Hierop had ze even geen antwoord, waarna ze daarna cynische aangaf dat ik wel bij hun kan komen werken, omdat ik precies wist hoe het werkte.

  • 30/07/2009 15:04

    meinonA

    Mevrouw Boschma omzake het speelkwartiertje:
    http://article.gmane.org/gmane.org.region.holland.vaart/3139

    • 30/07/2009 15:06

      snaH

      ik heb een exact dezlfde mailtje ontvangen

  • 31/07/2009 12:15

    .K kuuL nav lekitra

    Toen ik gisteren het artikel over gewetenloze bedrijven in de Metro las, moest ik direct aan de uitgeversgroep denken.

  • 19/08/2009 09:20

    ekeiraM

    Hoe kan het gebeuren dat deze uitgeversgroep hier gewoon mee door kan gaan, terwijl iedereen weet dat het een malafide organisatie is. Waarom is er geen instantie die ze een halt toe roept??

    Vorig jaar gebeurde bij mij precies hetzelfde met een uitgeversgroep, gelukkig wist ik zeker dat ik nooit opdracht had gegeven en vroeg haar om de door mij ondertekende bevestiging toe te faxen. Die had ze niet, dus toen was ik snel klaar met haar. Later probeerde ze het per mail nog eens, door een hele oude advertentie toe te mailen en hier haar akkoord voor te vragen nav mijn zogenaamde toezegging. Onze huisstijl was inmiddels al 3x gewijzigd, dus ook toen viel ze door de mand.

    • 19/08/2009 10:46

      yrreB

      Ach, de wetten van de grote getallen vrees ik. Als je nagaat hoeveel bedrijven in Nederland iemand de bevoegdheid geven om akkoord te geven op facturen tot pak 'm beet 500 euro, dan komt zo'n malafide organisatie als deze er mee weg. Het is slechts een enkeling die uit frustratie een reactie plaatst bij een formum als deze, of bij Radar o.i.d. Vaak nog de kleine zelfstandige, die iedere euro zelf moet verantwoorden.
      Voor de rest is het gewoon big business voor deze boevenbende. Treurig, maar waar...

  • 01/09/2009 21:51

    neoC

    Deze week benaderd door een heer Mulder van TS adviezen uit Groningen voor de plaatsing van een advertentie in een "ontspannningsmagazine voor gehandicapten en hartpatienten". Hierin werd gerefereerd naar een eerder gesprek waarin ik een eenmalige plaatsing had toegezegd. De advertentie kreeg ik toegezonden en of even snel kon ondertekenen zodat deze snel mee kon naar de drukker. Heb gezegd het te moeten overleggen en heb in de loop van gisteren een e-mail gestuurd met de feiten dat zijn bedrijf en het hele blad niet te vinden was op internet. Direct vamorgen al vroeg een telefoontje over dit en dat. Hij liet vallen dat hij onze advertentie uit nota bene het "speelkwartiertje" gehaald te hebben. Door deze groep zijn wij ook benaderd op de door bovenstaande afzenders. Hier ook niet op in gegaan. Een oplichter die een advertentie van een andere oplichter gebruikt om ons geld af te troggelen...moet niet gekker worden. Het komt allemaal uit de omgeving Groningen. Is hier een of andere oplichterbende actief ?

  • 02/09/2009 16:23

    reppatS.P.M

    het is niet te geloven maar ik ben net voor de 3e keer door dit zelfde bedrijf benaderd.

    +/- 2 jaar geleden voor de eerste keer maar toen herkende ik de Advertentie meteen en heb ze vriendelijk verzocht met deze praktijken op te houden waarop ze razend aan de telefoon werd.

    +/- 1 jaar geleden weer....

    en potverdorie nu 2 uur geleden weer.

    ben wel blij dat ik dit nu terug lees.
    weet ik tenminste zeker dat het niet aan mij ligt.

    Dus in het kort: niet verder op in gaan en gewoon terug mailen dat je niet geïnteresseerd bent.
    (al is dat misschien te beleeft)

  • 02/09/2009 17:37

    ésoJ

    Ook wij zijn vandaag, 2 sept 2009 gebeld door het speelkwartiertje.
    De mevrouw zei dat ze ergens in juni de eigenaar had gesproken en dat ze nu belde voor de gegevens. De adv. zou 159,- kosten. Maar de eigenaar en ik (de enige 2 pers. die over advertenties gaan) wisten beiden van niets. Ze werd ook brutaal en boos (en ook ik kreeg al spontaan rode vlekken in mijn nek want ik maak me erg kwaad om dit soort lui want voor mij was het al duidelijk dat dit fout zat!)
    Ze wilde wel graag wat mailen maar voordat je dan verder in de puree zit hebben we daarop gezegd dat dat niet hoeft en we er verder vanaf zien. Na zoeken op internet las ik een heleboel van dit soort verhalen over dit bedrijf.

  • 11/09/2009 12:44

    dnekeb eitcader jiB

    Ook zijn wij van de week én vandaag opnieuw gebeld door eerder genoemde onderneming. Betreffende dame loog tegen ons aangaande een toezegging en stuurde derhalve een slordig "geknipt en geplakt" proefdrukje naar ons op. Leek werkelijk waar nergens op. Daarnaast was zij erg brutaal, opdringerig en liet ons niet uitpraten. Ronduit onbeschoft en mensonwaardig. Deze activiteiten worden in Nederland omschreven als "iets omhoog tillen". De betreffende ondermening is overgens telefonisch niet bereikbaar op het telefoonnummer dat werd achtergelaten.

  • 23/09/2009 17:09

    kciD

    het verhaal van mij is identiek. Zelfs toen ik haar zei dat dit een bekende truc was en dat ik reeds gewaarschuwd was voor dit soort praktijken, eindigde de opbelster met: dit wordt wel anders geregeld

  • 05/10/2009 13:58

    meinonA

    Beste mensen,

    Trap hier alsjeblieft niet in!!! De uitgeverijen 't Speelkwartiertje en zo ook Averna zijn oplichters!!!!!!! Ga er niet opin, het zijn alleen maar offertes die ze versturen in de hoop deze getekend retour te krijgen. U zit nog helemaal nergens aanvast wanneer u niet tekent.

  • 05/10/2009 14:13

    sirI

    Er is weer een nieuwe groep bijgekomen! Uitgeverij Averna. Het meisje dat ik aan de telefoon had haalde het bloed onder mijn nagels vandaan door constant maar door te gaan over die advertentie. Na herhaaldelijk nee zeggen werd ze zelfs onbeschoft. Ik heb het idee dat deze mensen flink onder druk worden gezet en een leuk maandloon plus commissies ontvangen want geen ander normaal mens zou deze praktijken anders willen uitvoeren. Dus let op, ga hier niet in mee anders zijn wij degene die er aan onderdoor gaan en financieren we op die manier hun luxe/oplichterige levensstijl.
    Beste Iris, twee berichten in een kwartier onder een andere naam is uiteraard niet de bedoeling, voorgaande reactie is verwijderd, bovenstaand bericht is gecensureerd. Indien je van mening bent dat dit onrechtmatig gebeurd is, kun je contact met me opnemen.

  • 05/10/2009 14:23

    yrreB

    Goed om te weten dat deze club (waarschijnlijk dezelfde mensen onder nieuwe naam, speelkwartiertje wordt te bekend...) nu actief is.

    Hierbij nog een nuttige tip: meld je zelf aan bij belmeniet.nl. Bedrijven mogen je dan ook niet meer benaderen zonder dat je daarvoor toestemming hebt gegeven. Doen ze het dan toch, dan kan de Opta een boete uitdelen. Zie voor info: http://www.nuv.nl/contenttypes/Artikelen/Artikel1856.aspx

  • 02/12/2009 12:46

    treB

    Ik werd dus gisteren gebeld door Kooistra. Dat ik in oktober telefonisch een advertentie in Het Speelkwartiertje zou hebben afgenomen. Na herhaaldelijk te hebben gevraagd of ze het zeker wist begon ik te twijfelen. Ik vroeg wat de advertentie kostte. 200 euro weas het antwoord. Toen ik zei dat ik dat veel geld vond, zei ze dat ik dat toen ook had gezegd en dat we het daarom hadden afgemaakt op 140 euro.
    De proefdruk zou me worden toegemailed.
    Echter in juli had ik mijn budget voor dit soort zaken al stopgezet en bovendien geef ik meestal aan "dierendoelen".
    Na googgelen ondekte ik deze site en heb ze teuggemaild dat ik ze doorhad. Vanochtend belde mw Kooistra me weer doodleuk dat ik de order nog niet bevestigd had. Ze speelde verontwaardigd toen ik haar de reden mededeelde waarna ik het gesprek heb afgebroken.

    • 02/12/2009 13:51

      meinonA

      Hallo Bert,
      Ik ben kort geleden weer benaderd nadat ik ze vorige keer al had verzocht geen contact meer op te nemen, ze zei dat ik akkoord was gegaan met het plaatsen van een advertentie. Zolang ze geen schriftelijke bevestiging hebben kunnen ze je niks maken. Mij werd verteld dat er kosten gemaakt waren en ik die moest voldoen terwijl ik nooit ingestemd heb met een advertentie.Poot stijfhouden. Ik heb me inmiddels ingeschreven bij het bel-me-niet register, hopelijk zet dat zoden aan de dijk. Hopelijk worden we niet meer lastig gevallen. Succes

  • 09/12/2009 10:38

    noR

    Wij zijn gisteren ook gebeld met hetzelfde verhaal.
    We zijn niet akkoord gegaan zelfs zonder eerst te googlen.
    We zijn namelijk maar een kleine firma en weten precies wat we wel en niet doen.

    Ze bellen nu uit naam van http://www.hetspeelkwartiertje.nl/data/main.php?id=27

    Dus wees gewaarschuwd.
    Kunnen wij hier aangifte van doen? Zo ja, waar?

    • 13/12/2009 16:34

      meinonA

      Bij Steunpunt Acquisitiefraude (http://www.fraudemeldpunt.nl/) kun je aangifte doen, doe dit ook zeker! Op die manier worden alle meldingen op de juiste manier verzameld.

  • 08/01/2010 09:15

    adnariM

    En ja hoor ook wij zijn er ingestonken..

    ergens in augustus ben ik ook gebeld door deze lui. ze zeiden dat ze met m'n baas in juni hadden afgesproken om een advertentie te plaatsen in oktober omdat we in juni al andere sponsoringen hadden lopen. mijn baas wist nergens van, maar omdat wij vaak meededen met goede doelen (en dit ging o.a ook voor zieke kinderen) deden wij mee want ja we konden er ook niet meer onderuit omdat er al een plaats wat gereserveerd in het magazine. dus toen een aantal keer met mevrouw Yelda aan de telefoon te hebben gezeten hebben wij dus mee gedaan. € 159,00 ex btw armer en een boekje rijker werd mijn baas in december weer door hun benaderd. hij is flink uit z'n dak gegeaan tegen ze omdat wij gezegd hadden éénmalig en daarna nooit meer!! hij gaf haar geen tijd om te praten en heeft de hoorn erop gegooit.
    nu 4 januari word ik gebeld door hetzelfde bedrijf en weer met hetzelfde verhaal dat zij in december een vriendelijk gesprek heeft gehad met mijn baas en dat er een plekje gereserveerd was voor ons bedrijf.
    ondertussen heeft iemand anders uit ons bedrijf de taak gekregen om dit soort lui af te wimpelen en die had tegen de vrouw aan de telefoon gezegd, ja hoor stuur die fax maar op en we kijken er wel naar (met andere woorden stuur maar op dan zijn we van je af) maar, zei hij, die fax is geen bevestiging he, want ik zeg nog niks toe! nee zei zij het is geen bevestiging. dus ik kreeg de fax en daar staat op: dat het een offerte is en na goedkeuring getekend terug faxen. nou dit doen wij dus mooi niet!!!
    dus ik had haar weer aan de telefoon om te zeggen dat wij er dit keer niet aan mee doen, Jaa maar dat kan niet zegt ze.. dus ik zeg nou ik heb geen schriftelijke bevestiging dus er gaat helemaal niks door. op de fax die ik heb gehad staat Offerte en dat is heel wat anders dan bevestiging..
    en ook zei ze ja maar uw baas heeft in december van ons telefoon gesprek toen daar een notitie van gemaakt..!! haha laat me niet lachen, dan kent ze mij baas dus echt niet! allemaal leugens!!!!

    Ze zei ik neem wel weer even contact op met uw baas. ik zeg moet je zeker doen ik weet toch wel wat hij gaat zeggen...
    maar ze had mooi niet naar hem gebeld.. dus ik wacht het lekker rustig af en van ons krijgen ze helemaal niks!!!!

    ongelofelijk.. ze maken misbruik van mensen hun goedheid (en mensen gaan nog aan zichzelf twijfelen ook dat is nog t ergste!!! )

  • 19/02/2010 12:38

    G nav reteP

    Erwin,

    Ik heb begrepen dat de rechter zich inmiddels over deze zaak heeft uitgesproken in jouw voordeel. http://blog.iusmentis.com/2010/02/19/blaffende-uitgeversgroep-gemuilkorfd/
    Mag ik vragen of je van plan bent om de naam van de uitgeversgroep weer terug te plaatsen? Per slot van rekening blijkt er nooit een juridische reden te zijn geweest voor het anonimiseren.

    En P.S. kun je ons verklappen hoe je op slinkse en onderhuidse manier je website hoog in de google lijsten krijgt? :)

    • 19/02/2010 16:16

      niwrE

      Hallo Peter,

      Dat bericht kreeg ik gisteren inderdaad ook. De berichten zal ik hoogstwaarschijnlijk inderdaad weer terugzetten naar originele staat, alhoewel ik de tagnaam waar men blijkbaar over viel, wel aangepast heb. De reacties zijn inmiddels weer ongecensureerd.

      Mijn affiniteit met de webrichtlijnen heeft het mogelijk gemaakt dat mijn website en dus artikel potentie heeft hoog te scoren, afhankelijk van andere pagina's binnen de resultaten. Deze waren echter dusdanig beperkt, dat mijn artikel al snel omhoog wist te klimmen.

      Zie ook Uitspraak in de zaak tegen De Uitgeversgroep

  • 19/02/2010 20:43

    esneR

    Heel bekend verhaal.
    Ook ik heb in eerste instantie een advertentie geplaatst in een uitgave die werd verzorgd door Nolin Uitgeverij in Hoogezand.
    Kort daarna werd ik benaderd door Uitgeversgroep Heerenveen met het verzoek om eenmalig te adverteren in het Speelkwartiertje. Ik heb daarvoor enige gegevens aangeleverd aan deze uitgever en ontving een drukproef.
    Wat schetst mijn verbazing: de layout van de drukproef was exact dezelfde als van de advertentie die ik aangeleverd had aan Nolin. Toen ik daarover belde zei men dat dit niet mogelijk was en dat ze zelf de drukproef hadden gemaakt (??).

    Inmiddels ben ik al meerdere keren weer gebeld met de mededeling dat ik eerder toestemming had gegeven om te adverteren in het Speelkwartiertje, terwijl ik al lang besloten heb om niet meer via dit medium te adverteren. De mevrouw bleef aandringen dat de deadline allang verstreken was en dat ik niet meer terug kon. Ik ben uiteindelijk kwaad geworden en heb het gesprek afgekapt. Daarna heb ik een brief gestuurd naar de Uitgeversgroep Heerenveen dat ik niet meer benaderd wil worden.

    In november van het vorig jaar werd ik opnieuw benaderd met hetzelfde verhaal. Kennelijk leren ze het nooit! Is er niet een mogelijkheid om dit bedrijf aan te klagen zodat we verlost zijn van dit soort malafide praktijken? Voor zover ik weet is het Belmenietregister alleen voor consumenten. Ook het infofilter, waar ik privé al jarenlang geregistreerd sta, helpt hier niet tegen.

  • 20/02/2010 00:39

    renevrelraaD

    Ben van de week gebeld, met de zogenaamde offerte, die ik (zogenaamd)per telefoon zou hebben toegezegd.En of ze het mochten mailen en graag een bevestiging terug sturen zodat het geregeld is..........................
    Dit kwam me zeer bekend voor,n.l 9 juni 2009 werd ik gebeld door het Speelkwartiertje, maar echter nu voor Gesan, ook voor een advertentie. Ik heb gelijk gezegd dat , dat het niet klopt dat ik niets toegezegd had en dat dit me erg bekend voorkwam .
    TIP! Geen zaken/toezeggingen via de telefoon regelen, en zeker , alles laten toe sturen zodat je het in alle rust goed kunt nalezen/checken.
    Deze mensen benaderen je ,wanneer je erg druk bent bijv. 1 á2 maanden voor de zomer en/of winter vakantie.

  • 10/03/2010 16:28

    lehcaR

    Ik word nu al geruime tijd lastig gevallen door verschillende bedrijven, allemaal uit Heerenveen, met allemaal hetzelfde verhaal zoals hierboven beschreven.
    In 2008 en 2009 ben ik er helaas een paar keer ingetuind. Ik was toen nogal vergeetachtig door zwangerschap, dus dacht 'het zal wel'. Inmiddels bellen ze steeds vaker (vorige week 2 bedrijven) en ik kom er niet meer vanaf! Heeft iemand advies?

  • 24/03/2010 23:01

    caMcM

    Zeer goed artikel en ik ben blij dat deze uitgeverij eens goed wordt aangepakt!

    Ik heb destijds op het Radar forum (8 nov 2007) mijn verhaal verteld (waarnaar jij in je blog verwijst) en dat ik er voor ca 100 euro ben ingestonken.

    Bedankt!

    Marcel

  • 27/04/2010 12:49

    dlanoR

    Na al die telefoontjes zeg ik ze tegenwoordig gelijk het volgende:

    Mevrouw/Mijnheer wat zal u trots zijn als u 's ochtends op staat en in de badkamer uw haren kamt en schouders recht.....
    U geeft uzelf dan vast nog een knipoog omdat u zo goed bent om over de rug van zieke kinderen de kost te verdienen!

    Kwader kun je ze niet krijgen, en ik zeg ook altijd dat de fax niet binnen is gekomen.....na 3 keer stoppen zij ermee en zijn ze toch weer 3 x belkosten kwijt.

    Verschrikkelijke gasten zijn het!

  • 07/05/2010 08:30

    etis ezed rooD

    Gisteren (06-05-2010) werd ik gebeld. Het eerst wat is zei was: "daar weet ik helemaal niets van". Waarop het antwoord kwam dat we daar ik er in maart al een keer over benaderd was. Ze zijn dus nog steeds bezig met deze "eerlijke" manier van zaken doen.


    =====
    * emailbericht Uitgeverij Averna BV verwijderd door redactie ivm disclaimer *
    ===

  • 17/05/2010 12:10

    meinonA

    Vandaag gebeld door Averna, die mij voorhield dat ik in maart al benaderd zou zijn door haar om te advertereren in Puzzelplezier. Nu adverteren wij niet in dit soort rare blaadjes dus dat vertelde ik ook. Volgens haar had ik al toegezegd en had ik daar een notitie van gemaakt. Dat ik die kwijt was, was niet haar fout. Ik heb gezegd niet te willen adverteren, en niet te betalen (€ 159,00). Ze werd boos en zei dat ik eerder had moeten bellen om te annuleren, dan had ze nog een ander bedrijf kunnen benaderen. Ze noemde mijn naam talloze keren in het gesprek, maar mijn naam werd steeds verkeerd gespeld. Heel toevallig zijn wij in februari ook benaderd door Pr8Print, die de Brandpreventiegids uitgeeft, en die een aantal "bewijsexemplaren" stuurde om in de wachtkamer te leggen, deze "uitgever" heeft mijn naam verkeerd geschreven. Het is dus één grote vergaarbak van adresgegevens die continu misbruikt worden.

  • 28/05/2010 10:04

    noR

    Vandaag gebeld door A3 uitgever met weer een identiek misleidend verhaal. Zij beweren vorige maand met mij gesproken te hebben over een advertentie in een blad KidzSpitz. Ze wilde een proef toesturen maar ik heb dit geweigerd.
    Door de ervaring met o.a. "het speelkwartiertje" zijn wij erg op onze hoede en doen wij nooit aan dit soort zaken mee.
    Kent iemand deze "uitgever".

  • 28/05/2010 10:28

    noR

    Ik heb overigens inmiddels aangifte gedaan bij het Steunpunt Acquisitiefraude. Het kost even wat moeite maar ik adviseer iedereen dit toch even te doen.

  • 02/06/2010 12:08

    nhoJ

    Vandaag ben ik gebeld door een dame van A3 uitgevers. Zij beweerde dat ze in maart al contact met me heeft gehad over het plaatsen van een advertentie in De KidzSpitz! Ze wist mijn naam te noemen en vertelde erbij dat ik in maart al had toegestemd. Daar had ze een notitie van gemaakt. Ik heb gevraagd om dit naar mij te faxen en dat heeft ze direct gedaan. Het betreft een offerte met een afbeelding van ons logo en adres (ergens vandaan geplukt) voor € 149,00. Op deze wijze ben ik begin 2009 ook al eens benaderd. Ze hebben toen een advertentie van ons uitgeknipt uit de Politiewijzer. Hett zijn dus zwendelaars en ga dit dus niet ondertekenen of op reageren.

    • 02/06/2010 12:16

      noR

      Exact hetzelfde verhaal als mijn bericht hierboven. Ook de dame die ik aan de tel had wilde alleen met mij spreken en noemde ook telkens mijn naam. Toen ik zei dat wij hier nooit aan meedoen probeerde ze nog wat te redden door vol te houden dat ik dat eerder had moeten aangeven. Ik heb maar gewoon opgehangen maar het blijft erg triest dat deze oplichters op deze manier geld bij elkaar kunnen liegen.
      Ook jammer voor legitieme organistaties want wij doen nu nergens meer aan mee.
      Mijn advies is om aangifte te doen bij het Steunpunt Acquisitiefraude.

  • 05/07/2010 13:23

    anidaN

    Vanochtend gebeld door van der Wal van TopSales Adviezen uit Groningen. Exact hetzelfde verhaal als hierboven. Ik zou in maart al akkoord hebben gegeven en nu zou de proefdruk klaarliggen.
    Gevraagd of ze het door konden mailen, en wat blijkt... het is een advertentie die is gemaakt door Innovision. Dit bedrijf is wel echt en doet netjes zaken, maar dat TS Adviezen niet.
    Ik heb teruggemaild dat wij al onze gesprekken opnemen en dat eerste gesprek er nooit is geweest. Verder dat ik nadrukkelijk geen zaken met ze wilde doen. Net een leesbevestiging binnengekregen van Memora BV. Beetje jammer, maar gelukkig (of juist niet) ben ik vrij bekend met deze handelswijze en had ik het snel door.

  • 08/07/2010 09:39

    aiksaS

    Afgelopen dinsdag ben ik benaderd door mevrouw De J. van KidzSpitz.. precies hetzelfde verhaal als bovenstaande. Ze zei dat mijn leidinggevende (die op vakantie is) had toegezegd dat er een advertentie geplaatst mocht worden. Wat op zich al vreemd is, aangezien wij NOOIT advertenties plaatsen.

    Zij mij een offerte gestuurd, wij haar een aangetekende brief waarin staat dat we afzien van de advertentie wegens misleiding. Belt ze me net... ze zegt MAAR uw leidinggevende heeft het toegezegd en blabla. Ik haar telefoonnummer gevraagd en gezegd dat mijn leidinggevende haar wel zal terugbellen. Wordt vervolgd!

  • 08/07/2010 12:04

    sengA

    Ook wij zijn vandaag telefonisch benaderd door een zekere Ineke van A3 uitgeverij met hetzelfde verhaal over KidzSpitz. Aangezien wij al eerder de dupe zijn geworden van dergelijke praktijken gaan bij ons alle alarmbellen rinkelen. Bij doorvragen wordt het verhaal steeds onduidelijker. Uiteindelijk heb ik aangegeven niet meer te willen worden benaderd op wat voor manier dan ook.

    Ook wij doen melding bij Steunpunt Acquisitiefraude en lichten onze collega's in de regio in.

  • 08/07/2010 12:15

    noR

    Ik heb over A3 uitgeverij een melding gestuurd naar Politie Heerenveen en ben hier keurig over teruggebeld. Zij leken toch wel geinteresseerd in deze firma.
    Ik adviseer een ieder om hetzelfde te doen anders stoppen deze oplichters nooit.

  • 13/07/2010 22:35

    onrA

    Vandaag gebeld door dame van A3 uitgevers mbt het plaatsen van een advertentie in KidzSpitz. Zij had eerst mijn baas aan de telefoon gehad en gezegd dat hij in mei hier toestemming voor had gegeven. Dit is niet het geval, want die verwijst adverteerders altijd naar ondergetekende. Mijn baas had gezegd dat ze mij maar moest mailen. Dit hebben ze ook gedaan; een in elkaar geflanste advertentie met maar een half faxnummer van ons, dat volgens haar uit een of andere database afkomstig was. Ik haar gevraagd om een voorbeeld van het betreffende krantje, waarna ze naar de website verwees, ik vragen en waar moet ik dan heen voor de krant ??? nu, de website bleek in haar ogen hetzelfde te zijn. Toen gevraagd of dit de eerste uitgave was of zoiets. Dit was niet het geval. Dan lijkt het mij niet zo moeilijk even een voorbeeld exemplaar te sturen (die heb je als bonafide uitgever toch gewoon liggen ??) Vervolgens werd ze enigszins pissig waarom ik zo moeilijk deed, ze had immer alles al met mijn baas besproken. Om nog wat olie op het vuur te gooien vroeg ik ook naar een specificatie van basisscholen waar dit verspreid zou worden, en wederom een geirriteerde reactie. Na overleg belde ze terug, dat ze e.e.a naar ons postadres gaat sturen, dus ben erg benieuwd. Wordt mogelijk vervolgd.
    Gr. Arno

    *bericht aangepast door redactie op indirect verzoek van A3 Uitgevers*

    • 14/07/2010 07:48

      dlanoR

      (Eerdere reactie 27 April)

      Arno, inmiddels is de pand-foto van hun site.....gek hé ;-)

      • 14/07/2010 11:01

        noR

        De foto van het pand staat nog steeds op de contact pagina.
        Op Google Streetview is dit pand idd te zien, maar dan zonder de gevelreklame. Volgens de Kvk gegevens zit er een J Mulder achter dit bedrijf. Triest dat men op deze manier geld moet verdienen.
        Elk gesprek met deze mensen meteen afkappen en melden bij de eerder genoemde instanties.

        • 14/07/2010 12:16

          reteP

          @Ron,

          Als je de tijd hebt houd ze dan lekker aa het lijntje en stel lastige vragen zoals Arno beschrijft. Dat schheelt weer in het aantal mensen dat ze op een dag lastig kunnen vallen.
          Maar natuurlijk wel aantekeningen maken en melden aan politie.

        • 14/07/2010 13:03

          noR

          @peter

          kan ook maar ik laat ze liever duidelijk weten dat ik het spelletje door heb. Zolang er maar niemand intrapt is het prima ;-).

  • 18/07/2010 21:01

    meinonA

    Deze mensen van A3 uitgeverij zijn dezelfde mensen die ook verscheidene internet bedrijfjes hadden waaronder Abel Telecom, de heer J Mulder, en M Waterlander zijn aardig berucht in het wereldje van providers en ook bij uitzendburo's.

    Die ene meneer wordt nog gezocht vanwege het moedwillig failliet laten gaan van Abel Telecom. En gaat blijkbaar gewoon verder op deze manier om mensen op te lichten.

  • 18/07/2010 21:12

    meinonA

    abel, westmedia, gesan, uitgeversgroep, a3, topsales, het is allemaal 1 pot nat.

    en toch is het knap dat ze het gewoon kunnen blijven doen, want dit speelt echt al heel lang!.

  • 23/07/2010 11:55

    kneH

    Op dinsdag 6 juli werd ik gebeld door een mevrouw ivm met een uitgave van de "puzzelpleziergids". Deze mevrouw begint met 'ik bel nog even terug naar aanleiding van de afspraak die we gemaakt hebben blablabla', Op dat moment gaan mij haren al overeind staan. Ik doe nooit telefonische aquisitie voor advertentie dus weet ik 100% zeker dat ik nooit geen afspraken gemaakt heb.
    Ik laat de mevrouw netjes uitpraten en geef dan aan dat ik hier niet op in ga en er nooit geen afspraken gemaakt zijn. En dat ik de verbinding ga verbreken.
    Wat in het verleden werkte, dan was je er vanaf. Maar de laatste 2 weken en vandaag voor de "Kidzspitz", andere uitgever maar hetzelfde adres, gebeurde.
    Nadat de verbinding was verbroken werd er gewoon terug gebeld. En de mevrouw zelfs 3 keer en de laatst keer was ze boos op mij dat ik zo onbeschoft was. Ze worden steeds brutaler. Uiteindelijk begon ze ook te dreigen.
    De uitgever van de "kidzspitz" A3 uitgevers heeft zelfs op hun site een stukje staan over malafide uitgevers die hun naam gebruiken. Ik twijfel aan de oprechtheid van deze mededeling.
    Laat iedereen extra gewaarschuwd zijn en zeker in deze vakantieperiode. Dit is bij uitstek de periode waar ze gebruik van maken.

  • 23/07/2010 12:19

    meinonA

    "De uitgever van de "kidzspitz" A3 uitgevers heeft zelfs op hun site een stukje staan over malafide uitgevers die hun naam gebruiken"

    Dat is grappig, volgens mij is het juist andersom. Zoals de voorgaande "De Uitgeversgroep" heel erg leek op "De Uitgeversgroep" uit Den Bosch en Haarlem om naamsverwarring te veroorzaken, zo moet A3 Uitgevers waarschijnlijk positieve associaties wekken met A3 Boeken en lijkt hun KidsSpits qua naam erg op het christelijke kindershow Kids Spits.

    Zal toch geen toeval zijn? Ik betreur het dat er mensen zijn die op deze manier geld durven te verdienen.

  • 27/07/2010 11:08

    neraK

    Ook ik ben vandaag benaderd door A3 uitgeverij over Kidzspitz. Dame bleef erg doordrammen, maar ben er gelukkig niet op ingegaan!

  • 04/08/2010 00:48

    lecraM

    Vandaag ben ik gebeld met soort gelijk verhaal als hierboven beschreven. Het gaat om het bedrijf Nolin uit hoogezand.
    Er werd gebeld voor iets tegen kanker. de verkoopster bleef maar volhouden dat zij mij al eens had gesproken maar ik weet zeker dat dit niet het geval is. Iemand ervaring met dit bedrijf ?

  • 11/08/2010 13:11

    meinonA

    Ik ben ook vandaag benadert door a3 uitgevers hetzelfde verhaal gelukkig vertrouwde ik het niet en ging ik googlen en vond ik deze site.Ik ga er dus niet op in en zal als ze nog een keer bellen hun huid vol schelden,steletje *****.

  • 11/08/2010 13:41

    dlanoR

    Ok, zij zijn dus ook weer terug van vakantie......ik hoop dat ze een slechte hebben gehad!

    Vriend van mij kreeg van ook een telefoontje van hun, gelukkig was hij al ingelicht door mij en vertelde dat hij geen behoefte had.....

    Begonnen zij een partij uit te halen. Het ergste is dat hij onderweg was naar zijn dochtertje van 10 die op sterven ligt!

    Zij moeten zich doodschamen daar!

  • 12/08/2010 15:31

    ynnoC

    Ik werd vandaag ook benaderd door iemand van A3 uitgevers, zelfde verhaal. Heb ze een mail gestuurd dat ik nergens mee akkoord ga en ook nooit een afspraak met hen heb gemaakt over een advertentie in de Kidzspitz. Ze stuurden een opgemaakte advertentie die ze waarschijnlijk ergens vandaan hebben geplukt van zo'n 3 jaar geleden (dus allang verouderd).
    Ik had van collega webwinkels ook al eens gehoord over deze praktijken dus was al meteen op mijn hoede.

  • 12/08/2010 17:39

    meinonA

    Van de site geplukt:
    A3 uitgevers distribueert de KidzSpitz in heel Nederland in een jaarlijkse oplage van 240.000 exemplaren. KidzSpitz is specifiek gericht op de groepen 7 en 8 van het basisonderwijs. Na een succesvolle piloteditie ontstond er een fijnmazig distributiekanaal aan deelnemende basisscholen binnen Nederland. Inmiddels zijn er meer dan 1500 basisscholen die zich hebben aangemeld als gratis abonnee van de kidzspitz. Dit betekent een bereik van 10.000 leerlingen/lezers per editie!

    1500 scholen, 10.000 lezers betekent dat er maar liefst 6.6 lezers per school !!! Als je dus voor jouw gebied adverteert waar bijvoorbeeld 30 basisscholen in de buurt zijn, bereik je aldus A3 dus maar liefst 200 leerlingen !!! Lekker effectief dus...

    Advies aan iedereen; vraag voor de gein een voorbeeld exemplaar ! Waarschijnlijk krijg je dan de pilot editie (zonder advertenties). Kost ze in ieder geval een krantje, een envelop en een postzegel.

  • 12/08/2010 17:47

    meinonA

    Een beroep op de voorwaarde als bijvoorbeeld blijkt dat er helemaal geen KidzSpitz wordt verspreid (grote kans trouwens) maakt waarschijnlijk geen kans met de onderstaande leveringsvoorwaarde :

    3. Alle opgaven en/of vermeldingen door de A3 Uitgevers met betrekking tot haar producten en/of diensten, zoals oplage, formaat, publicatiefrequentie, drukprocédé, omvang en aard van het adressenbestand, aantallen abonnementen, c.q. oplagen, gewichten, omvang per nummer en dergelijke, geschieden naar beste weten, maar zijn niet bindend. Afwijkingen en/of wijzigingen, van welke aard of omvang dan ook, worden door de A3 Uitgevers voorbehouden.

    Met name de laatste regel is boeiend; met het verpreiden van 1 KidzSpitz op 1 A4-tje (of passender, 1 A3-tje) uit de laserprinter voldoet A3 naar eigen zeggen al aan de voorwaarden !

  • 23/08/2010 20:40

    repjiuK nhoJ

    Wij zijn de 2e week van augustus benaderd door een dame van A3 met de mededeling dat zij ons eind juni gesproken heeft voor een advertentie in KidzSpitz. Wij waren op vakantie en nemen de telefoon dan niet aan. Wij bellen terug. Uitgeverij A3 is ons onbekend en het blad KidzSpitz bereikt niet onze klanten. Daarnaast hebben we zoveel klanten dat adverteren niet meer nodig is en dat wij stelselmatig nee zeggen op advertenties. A3 heeft ons een offerte toegestuurd met een advertentievoorbeeld van een eerdere bij een andere uitgeverij geplaatste advertentie. Zij was bijna aan het huilen omdat wij negatief reageerden. Zielig he. Gelukkig weten wij precies van elkaar wat wij doen. Grotere bedrijven gaan mogelijk snel de fout in. Wij zullen dan ook net als in eerdere berichten aangifte doen bij de politie en als iemand contact heeft met Radar of een ander programma om deze mensen te stuiten houden wij ons aanbevolen te reageren.

  • 01/09/2010 23:08

    meinonA

    vandaag ook gebeld door Kidzspitz van A3 uitgevers en ook een mail ontvangen, en het identieke verhaal. Gelukkig dit forum bijtijds gezien. Dank aan de forumleden voor de waarschuwingen.

  • 13/09/2010 09:37

    siroJ

    Afgelopen donderdag 9 september gebeld door een mevrouw namens A3 Uitgevers in verband met een -volgens haar- door ons eerder gegeven opdracht voor een advertentie in KidzSpitz. Of ik even wilde kijken of de proefdruk correct was. Omdat dat nou niet bepaald onze doelgroep is even nagevraagd binnen ons kantoor: niets van bekend.

    In de e-mail die ik vervolgens van A3 Uitgevers ontving stond:

    "Conform afspraak ontvangt u bijgaand de opgave en proefdruk van uw
    advertentieplaatsing in de Kidzspitz.

    Ik wil u vriendelijk verzoeken deze per omgaande te accorderen i.v.m. onze
    planning, mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij deze graag van u.

    Vertrouwende u te hebben geïnformeerd, rest mij nog u te danken voor de
    opdracht, sympathie en goede zaken gewenst.

    Met vriendelijke groet,

    Salesafdeling
    A3 Uitgevers"

    De 'drukproef' was een staaltje knip- en plakwerk, gejat van onze website.

    Wij hebben een e-mail teruggestuurd met de boodschap dat wij geen opdracht hadden gegeven voor een advertentie en dat ook niet van plan waren.

    Vandaag belde mevrouw opnieuw. Zij wilde het misleidende karakter van haar verkoopmethoden niet toegeven, maar het gesprek was wel heel snel afgelopen.

  • 22/09/2010 11:16

    meinonA

    Ze zijn weer actief bij A3. Vandaag werd ik gebeld met hetzelfde verhaal. In juni zouden we al overeen gekomen zijn een advertentie te plaatsen. Heel huichelachtig werd er aan toegevoegd dat ze "opzettelijk geen bevestiging van dergelijke afspraken toesturen, omdat er ook malafide uitgevers zijn die dat doen zonder een echte afspraak te hebben gemaakt".

    De dame afgewimpeld. Ze "zou nog wel uitzoeken waar het mis is gegaan".

  • 22/09/2010 18:01

    traB

    Jaja, inderdaad zijn ze weer actief... Ook ik werd begin dit jaar benaderd door A3 uitgeverij te Heerenveen. Kreeg toen een proefdruk per mail, ik ging niet akkoord en meteen verwijten dat ik dit niet kon maken omdat ik in eerder telefoongesprek akkoord gaf voor een proefdruk. Heb ik dat gezegd toen???

    Toch contacteren ze me weer. Vandaag. Zelfde verhaal; nav eerder tel.gesprek (wanneer ook alweer, ik? akkoord gegaan? No way!) wederom een proefdruk per mail.

    Ditmaal werd naar mijn mailadres gevraagd... Alles hebben ze, behalve mijn mail? Raar... Wederom keihard NEE verkocht en weer willen ze het laatste woord hebben. Ik zeg: "Jammer voor jullie lege pagina, maar akkoord pas na nettere manier van werken" ... "en dan nog niet" PUNT.

  • 07/10/2010 16:53

    snamreffO snarF

    Ook wij zijn vandaag(07-10-10)benaderd door a3 uitgevers om te adverteren in hun kidzspitz krant voor het basisonderwijs.
    Ons logo was ook inderdaad van onze website gejat en in elkaar gepruts met wat eigen plakwerk.
    Het zou gaan om 10000 exemplaren.
    De kosten waren € 265.00 ex B.T.W. voor 1/8 pagina.
    Wij hebben deze aanbieding meteen doorgefaxd naar:de SAF
    FAX NR:055-5059788.
    Hopelijk heeft iemand anders er ook wat aan !!!

    WEES GEWAARSCHUWD !!!!

  • 19/10/2010 00:00

    reeB

    ik ben ook benaderd voor Kidzspits. Op mijn verzoek vanwege de reacties hier op radar heeft de belster mij een oude krant toegestuurd en dat leek heel betrouwbaar.
    ALs ik google op Kidzspits krijg je de indruk dat de krant wel bestaat, blijkbaar fout dus

  • 19/10/2010 00:03

    reeB

    onlangs ook benaderd door TS Adviezen voor een ontspanningsmagazine voor gehandicapten.
    Gelukkig niet betaald.

  • 23/10/2010 12:49

    dlanoR

    Vandaag ook benaderd door A3 Uitgevers, zelfde verhaal als altijd. Geknipt en geplakt voorbeeldje, bevestiging van opdracht die 2 maanden geleden... etcetera.

    A3 Uitgevers zit op hetzelfde adres als De Uitgeversgroep, namelijk Haskeruitgang 105, 8447CK Heerenveen.

    De begane grond staat te huur, maar ik zou daar niet graag huren want voor je het weet sta je te boek als mede-oplichter.

    • 23/10/2010 13:16

      dlanoR

      Nog even ter extra info, want ik wist zeker dat ik het eerder had gezien:

      De vorige keer dat ik deze knip-en-plak actie tegenkwam was bij een namaak-offerte van TS Adviezen B.V. (Top-Sales-Adviezen).

      Die zitten in Groningen, lekker dicht bij Heerenveen, maar duidelijk veel amateuristischer (tsadviezen@planet.net als emailadres en zo).

      TS Adviezen is echter volgens de KvK-database een onderdeel van de Memora Holding uit Haren.

      Memora Holding
      Vestigingsadres:Rijksstraatweg 126
      Vestigingsplaats:9752BL Haren Gn
      KvK-nummer:02053409 0000

      De link hiertussen is dat TS Adviezen en Memora vroeger hetzelfde adres deelden:

      Groningen: Adviesburo Memora BV, Vechtstraat 54. TSA-Top Sales Adviezen BV, Vechtstraat 54.

      En even verder zoeken levert het volgende artikel op:

      http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/pas-op-voor-fraude-en-edit-redactiepraktijken-van-randstad-advertising-uit-zwolle/

      U bent dus gewaarschuwd.

  • 01/11/2010 22:57

    meinonA

    Ook ik ben gebeld door A3 uitgeverij. Gelukkig vertrouwde ik het niet en wist zeker dat ik niet eerder door hun gebeld was.Mij een voorbeeld laten mailen (inderdaad slecht knip en plakwerk)gehaald uit het boekje van het reumafonds(kan niet anders,hebben geen website en adverteren verder nergens)Daarop even gegoogeld en kwam op deze site terecht waarop alles mij duidelijk werd.

  • 02/11/2010 13:53

    meinonA

    Ik ben vandaag ook gebeld door A3 Uitgevers. Ik zou telefonisch akkoord hebben gegeven aam een advertentieplaatsing in het blad kidsspits.
    Via deze site kwam ik er tijdig achter welke firma dit is.
    Natuurlijk was er ook al door ons bedrijf intern al gewaarschuwd voor dit soort misleidende praktijken.
    Dus: laat ze in de waan maar ga nooit akkoord, althans nooit zwart op wit.

  • 02/11/2010 14:00

    meinonA

    Bij deze *censuur* hoort ook Averna Uitgeverij zit op het zelfde adres.. Zelfde praktijken en ze geven een zogenaamd puzzelboekje uit met wel een oplage van 1000 stuks.. Pas op voor deze uitgeverijen ze *censuur* je op!!!!!! Averna en A3 zijn van de zelfde, vooral niet mee in zee gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 05/11/2010 14:12

    meinonA

    Ik ben ook gebeld door deze lui , een en al oplichterij.. Geld verdienen over de rug van goedwillende mensen.. Ze moesten zich schamen, ik vraag me af of die Mulder wel lekker kan slapen, ik ben bang van wel, want als je zulke praktijken uitvoert dan ben je geen mens, maar een monster.

  • 11/11/2010 17:30

    meinonA

    Bij mij precies hetzelfde, in 1,5 maand tijd a3 uitgevers met kidsspits en gisteren averna uitgeverij met puzzelplezier onzin.
    Was er bijna ingetrapt, heb nog net de betaling kunnen stoppen via internetbankieren. Ik dacht toen a3 belde dat ik het vergeten was dat ik zou adverteren vanwege mijn zwangerschap (zwangerschapsdementie) maar toen ze gisteren van averna belde, toen dacht ik dit klopt niet, ik ben toch niet vergeten dat ik 2 advertenties zou plaatsen a 165 eu het stuk. Vond het al raar dat ze mijn logo hadden. Ben wel van slag, dat mij zoiets overkomt, dat ik er bijna ingetrapt ben.

  • 19/11/2010 17:10

    boR

    heb onlangs een sommatie gekregen voor de plaatsing van een advertentie. Weet nu niet goed of ik deze nog moet voldoen naar aanleiding van alles wat hierboven vermeld staat. Er lijkt wel een advertentie geplaatst te zijn in de krant maar hoe serieus moet ik dit nemen.

    • 20/11/2010 15:40

      reteP

      Heel simpel.
      Zeg gewoon dat je je niet kunt herinneren dat je opdracht hebt verleend en vraag ze om aan te tonen dat je werkelijk opdracht hebt gegeven. Zeg er maar bij dat je met al die verhalen over oplichters die je tegenwoordig hoort extra vorzichtig wilt zijn :)

    • 23/11/2010 14:30

      meinonA

      Beste Rob,

      Steen en been gaan klagen en zeggen dat je andere adverterders uit het boekje gaat bellen of zij het ook vreemd vinden hoe ze benaderd zijn. Want ze doen net of je aan geheugenverlies lijd. Dan gaan ze de factuur cancelen omdat ze bang zijn dat het uitlekt hun benader wijze en nog meer klachten krijgen!!!!!!!!! Echt doen het werkt!!!!!!

      • 30/11/2010 10:36

        meinonA

        "Steen en been gaan klagen en zeggen dat je andere adverterders uit het boekje gaat bellen of zij het ook vreemd vinden hoe ze benaderd zijn. Want ze doen net of je aan geheugenverlies lijd. Dan gaan ze de factuur cancelen omdat ze bang zijn dat het uitlekt hun benader wijze en nog meer klachten krijgen!!!!!!!!! Echt doen het werkt!!!!!!"

        Dit werkt. Dank voor de tip

        • 01/12/2010 09:55

          meinonA

          Fijn dat het gewerkt heeft!!! Ik raad iedereen aan die dit leest om het te doen!! Ze hebben ons ook geprobeerd erin te luizen ik was op vakantie en toen hebben ze mijn plaatsvervanger op de mouw gespeld dat ik had toegezegd nou echt niet...

          Toen ben ik een aantal mensen gaan bellen uit het boekje en die vonden ook dat ze raar benaderd waren en zich niks konden herinneren. Heel raar dat meerdere mensen uit het de zelfde puzzelplezier onzin dat vinden.

          En zeer opmerkelijk dat je 2 weken daarna niet door Averna maar door A3 word benaderd met het zelfde onzin verhaal beetje zoeken ze zitten op het zelfde adres. Dat ze hier geen stokje voor steken echt niet normaal!!!!!!

          Vooral allemaal klagen en mensen opbellen uit het zelfde boekje waar u in adverteerd. En klagen bij de directie!!!!!

  • 23/11/2010 14:50

    meinonA

    Monsters zijn het zeker!!! Hoeveel B.V's heeft de heer waterlander al niet failliet laten gaan miljoenen schuld achter laten gedupeerde consumenten echt niet normaal. En de centen zelf in zak steken Ze hebben vast gedacht consumenten hebben we gehad laten we nou maar is de bedrijven pakken er is te weinig aan te doen deze manier van advertentie's werven het zou verboden moeten worden!!!!!!!

  • 29/11/2010 16:56

    meinonA

    Is uitgeverij Gesan nu nep of niet???? inmiddels ook benaderd door JM Media, da's wel nep en ook de AMG Groep. Jacques

    • 29/11/2010 23:55

      meinonA

      Ja... helaas het zijn ook oplichters.

      Check op google.

  • 30/11/2010 13:45

    meinonA

    Vanmorgen gebeld door iemand van JM Media. die mij een klootzak noemde en me wel ff op mijn bek zou komen timmeren, dit naar aanleiding van mijn mail, dat ik hun bedrog aan Tros Radar (Antoinette) en politie zou melden). inmiddels goed contact met Poliie gehad en aangifte gedaan!

    • 30/11/2010 14:06

      traB

      Zooo, da's hondsbrutaal hey. Mocht lijden dat die minkukels eens even met boe-gehoon naar een eiland verbannen worden...

  • 07/12/2010 21:41

    tuohrooV seeK

    Ik ben deze week gebeld door Uitgeverij Nolin met een zelfde soort verhaal als hierboven beschreven
    (er zou al eerder een toezegging gedaan zijn voor een advertentie plaatsing)
    en 2 weken terug door JM media, ook hetzelfde verhaal.
    Ik wordt er niet goed van!!

  • 13/12/2010 16:46

    meinonA

    Ik ben deze week gebeld door meneer v.d. Wal benaderd voor een ontspanningsmagazine voor gehandicapten en hartpatienten.
    Eveneens vermelde hij dat we al eerder contact hadden gehad. Hij stuurde mij een mail die ik alleen maar hoefde te bevestigen om accoord te geven voor de plaatsing van de advertentie. Omdat ik nog niet had gereageerd op de mail, bleef hij mij telefonisch lastig vallen. Toen ik aangaf dat ik hier niet van gediend was en er vanaf zag, werd meneer kwaad waarop ik de verbinding heb verbroken.
    Het mobiele nr. van deze meneer heb ik nog wel genoteerd: 06 47559679

  • 14/12/2010 11:07

    meinonA

    Ik ben vanochtend gebeld door een medewerkster van A3 uitgevers - KidzSpitz.
    Ook zij vertelde mij dat ik in week 43 accoord ben gegaan met de advertentie dus of ik nu even de advertentie kan accoderen. Ik vertelde haar dat ik niemand accoord heb gegeven en wat blijkt ik lijd blijkbaar aan geheugenverlies want zij heeft dat toch echt genoteerd en waarom zou zij het noteren als ik het niet gezegt heb!

    Ik kreeg meteen na dit gesprek een email; precies hetzelfde als degene die hierboven staat.

    Elk jaar proberen ze het opnieuw en éénmalig zijn we erin getrapt met Het Speelkwartiertje. Kunnen we hier iets tegen doen zodat ze hier eindelijk mee ophouden? Want ik word niet goed van dit soort mensen!

  • 14/12/2010 12:20

    uonieM

    niet 10x maar wel 100x gebeld!dodelijk vermoeiend zijn ze!!
    Mijn advies de verbinding verbreken, kost alleen maar tijd en daarna melding ervan maken......

  • 14/12/2010 12:27

    meinonA

    Ook ik ben benaderd voor KidzSpitz met het standaard verhaal. Het niet gevoerde gesprek 3 maanden geleden, de notitie en vervolgens de gekopieerde advertentie.

  • 14/12/2010 12:35

    meinonA

    het gaat maar door en gaat maar door, gelukkig kunnen de mensen door deze site er gouw achter komen dat het allemaal zwendel is.
    blue2blond.nl bedankt.

  • 14/12/2010 12:41

    meinonA

    Ik ben ook minstens anderhalf jaar lang lastig gevallen door dit soort bedrijven, ook die van het speelkwartiertje idd. Nu zeg ik glashard dat ik niet geinteresseerd ben nee, nee, nee, en nog eens nee en hang op. Als de tel. dan weer gaat neem ik niet op.
    Ze hebben zelfs een van mijn medewerkers wijsgemaakt dat ik een vriend van hun was?! Die heeft dus mijn mobiele nummer gegeven... De brutaliteit!
    Nou ja anyway, het lost wel wat op, want de laatste tijd geen telefoontjes meer!

  • 11/01/2011 17:30

    meinonA

    het is dat ik niet mag vloeken op deze site maar wij zijn ook giga de boot ingegaan door vkm-advertaising.bv. zomaar op hun site gezet zonder ook maar 1 telefoontje, op een gegeven moment kregen wij de rekening of we die even wilde betalen. HUH wij wisten nergens wat van. de deurwaarde heeft nu beslag gelegt op zowel prive als zakelijke rekeningen en wij even een bedrag willen betalen van € 634,- doen we dat niet dan kunnen we alles opgeven. dit moet echt gestopt worden dit soort praktijken. het schijnt dat deze bedrijven in het buitenland gevestigt zijn.
    eigenlijk moeten de deurwaarders dit soort praktijken niet meer aannemen. maar in dit land schijnt ook dat de deurwaarders aan deze foute praktijken mee werken die zien daar wel geld in.

    IK BEN HIER ZO KWAAD OM KAN HET NIET BESCHRIJVEN.

  • 15/01/2011 11:39

    meinonA

    beste mensen,

    Het hoofdadres van Memora holding is:

    Naam: Memora Holding
    Vestigingsadres: Rijksstraatweg 126
    Vestigingsplaats: 9752BL Haren Gn

    het nepadres van deze firma is:

    Naam: Adviesbureau Memora
    Vestigingsadres: Vechtstraat 54
    Vestigingsplaats: 9725CW Groningen

    • 15/01/2011 11:40

      meinonA

      owja mocht je ze willen bellen is dit mogelijk op het nummer:

      *25-01-2011: privégegevens op telefonisch verzoek van Memora BV verwijderd*

  • 15/01/2011 12:53

    meinonA

    Ook de uitgeverij Gesan uit Heerenveen stuurt mij dreigbrieven en het sturen van deurwaarder,maar angezien dez brieven niet aangetekend zijn versturd, heb ik die niet ontvangen. ze kunnen het proberen. volgens mij??!! misschien nog meer mensen die door Gesan zo zijn behandeld?????

  • 19/01/2011 22:07

    ejtooJ

    op dinsdag 11 jan om 17.30 heb ik ook een stukje geschreven nu zijn we weer benadert door RRS media oplichtigers,dat wij hadden een contract lopen voor 2 jaar of wij de laatste 4 mnd nog even konden bevestigen van 7 juni t/m 7 sept 2010. . nu WEER een voor een prijsje van €174,- dit hebben we gelijk afgekapt. we hebben van een incassoburo een leuk briefje gehad met een prijs van € 274,- of wij dat binnen 8 dagen wilden betalen. ik die gast opgebelt en stuur ons maar bewijs dat heeft hij gedaan een geluidsopname met mijn stem ik weet verd..me zeker dat ik daar niet op geantwoord heb omdat ik het telefoongesprek gelijk heb gestopt.
    deze geluidsovername hebben ze van iemand anders van eerdere OPLICHTERS gejat.

  • 20/01/2011 15:30

    BedJ

    Vandaag wederom gebeld door A3 uitgeverij (A3 Uitgevers, Heerenveen, 0513 65 60 30), ondanks eerder schriftelijk verzoek mijn contactgevens uit hun bestand te verwijderen. Ze blijven het gewoon proberen en hebben overal maling aan: ".....de proefdruk is gereed conform afspraak....kunt u even een en ander bekijken voordat het naar de drukkerij gaat...". Buitengewoon slinkse technieken!
    A3 beweert met haar uitgaven (o.a. KidzSpitz) een groot publiek te bereiken (volgens de site wel 10.000 lezers per editie) maar dringt er op aan "GEEN contact op te nemen onze afnemers". Is A3 bang dat het werkelijke bereik bekend wordt?

  • 24/01/2011 16:59

    troppuSnamteoV

    Werd vorige week gebeld dat ik ook een gesprek zou hebben gehad in november voor mijn advertentie in een blad voor gehandicapten. Ben er in het weekend nog eens over na gaan denken en kwam tot de coclusie dat ik dit gesprek nooit gevoerd heb. Heb ook nooit een bevestigings email ontvangen in november wat volgens mij dan wel de normale gang van zaken is.Mijn reclame heb ik ook nooit opgestuurd en alleen 1 keer in het politieblad llaten plaatsen.
    Heb nu net een mail gestuurd met de vraag voor iets van een bevestiging mijnerzijds dus ben benieuwd.

    Ben nog eens verder gaan lezen en ben de naam van der wal hierboven tegengekomen. Dit is ook de meneer die mij heeft gebeld met volgend nummer : 0505272259
    Heb nu duidelijk in een mail gezet dat ik geen accoord geef en niet meer gebeld wil worden en hoop hiermee klaar te zijn met het hele verhaal!

  • 25/01/2011 20:28

    meinonA

    Hallo,

    Ik ben vandaag benaderd door uitgeverij Averna uit Heerenveen haskeruitgang 105.
    Ze belden onder tel: 0513-618050. Ik werd benaderd voor een advertentie voor een lokaal blad die ik al eerder had toegezegd volgens de man aan de lijn.

    Ik heb gezegd dat ik dat niet heb gedaan en ook geen intresse heb in reclame van zijn bedrijf.

    De man zij dat het allemaal al rond was en gewoon werd geplaatst en daar de rekening ook bij hoorde.

    Ik wacht wel af en zie hem wel verschijnen weer een beetje oud papier!

    Ik heb een beetje lopen speuren en voor de mensen die deze man moeten hebben hij is te bereiken op tel: 06-34564001 misschien dat hij nog tips heeft over hoe je mensen oplicht!!!!

    Vriendelijke groet

    Anoniem

  • 26/01/2011 11:23

    sirhC

    Vorig jaar ook in die Nolin getrapt. Advertentie in een blaadje tbv 'zieke kindjes' Kreeg een bewijsexemplaar, een heel andere regio! Geprotesteerd, zij dreigen met alles en nog wat als ik niet betaalde. Toen kreeg ik een exemplaar uit de goede regio. Ik vraag me ook af of ze die dingen wel echt verspreiden, want waarom heb ik er dan niet eentje gekregen als het huis aan huis is? Vervelende is dat ik nu niemand meer vertrouw die mij een advertentie oid wil verkopen.

  • 09/02/2011 13:11

    liW

    Heel erg herkenbaar allemaal, vorig jaar veel betaald voor waarschijnlijk helemaal niets. Steeds de zelfde verkoop technieken, je wordt overdonderd en tegen de muur gezet. Heel veel netjes betaald. Nu begon ik argwaan te krijgen omdat ze steeds met het zelfde verhaal kwamen, ik heb u toen en toen gesproken en u hebt toegezegd, ik was me nergens van bewust. Maar je wordt gewoon aangevallen en je het gevoel gegeven dat je er niet onderuit komt.
    Ik heb hun rekening dan ook niet betaald, heb ondertussen al wat herrineringen en aanmaningen gehad. Vandaag kreeg ik een ingebrekenstellingbrief en dreiging met de deurwaarder. Bijgevoegd een mailtje dat ik onderdruk moest terug sturen werd gewoon ieder uur gebeld of ik het al had retour gestuurd. Afgelopen jaar was ik mentaal gewoon op en daar maken ze mega misbruik van.
    Maar nu kunnen ze me dwingen om als nog te betalen?
    Ben ik er niet gewoon vanaf als ik betaal? Loop ik door niet te betalen een vergroot risico op hogere kosten?
    Wie heeft advies??

  • 14/02/2011 15:44

    kneH

    Ook ik ben 2 week geleden gebeld door dit bedrijf. Het zelfde verhaal wat ik hier veel meer lees. Ik zou in december, tijdens hun 'wervingsperiode' gebeld zijn en tijdens dat telefoongesprek akkoord gegaan zijn met een eenmalige plaatsing in kidzbizz oid. Ik kon me daar op het moment niets van herinneren en heb ze gevraagd mij de boel via email op te sturen. Ik heb uiteraard gelijk de naam van de uitgever gegoogeld en dan kom je als eerste hier uit. Ik ben inmiddels zo moe van al dit soort praktijken dat ik gewoon niet gereageerd heb. Vandaag werd ik weer gebeld met de vraag waarom ik nog niet gereageerd had. Toen ik duidelijk maakte dat ik niet wou gaan adverteren kreeg ik te horen dat er al ruimte voor mij was gemaakt en nog meer bla bla bla. Uiteindelijk zou de dame aan de telefoon het bij iemand anders neer leggen en ik zou er nog wel van horen. We zullen wel zien. Ik heb niets getekend. Als je dat noemt, en vraagt waarom ze in vredesnaam een 'wervingsperiode' in de 2e week van december houden (de drukste periode vh jaar voor veel ondernemer), en waarom ze niet een bevestiging van het gesprek hebben gestuurd, en hoe ze in bij die advertentie komen, die ik ooit 1 maal ergens een keertje gebruikt heb krijg je wat vage antwoorden.

    Het is ongelooflijk dat dit soort praktijken blijkbaar gewoon kunnen. En dat er mensen zijn die andere mensen, die wel op een eerlijke en op een hardwerkende manier hun centen proberen te verdienen gewoon bedonderen met verhaaltjes en sprookjes. Schandalig.

  • 16/02/2011 04:47

    meinonA

    Is dit de uitgeversgroep in Heerenveen? Daar is mij namelijk een baan aangeboden. Maar nu ik dit lees schrik ik me rot.

  • 17/02/2011 14:13

    meinonA

    Inmiddels werken ze ook met Stichting ambulance wens. Na navraag bij deze stichting blijkt dat de stichting geen bijdrage ontvangt , echter ontvangen ze wel gratis brochures. Of er meer verspreidt worden is maar de vraag.

  • 22/02/2011 10:55

    meinonA

    Vanmorgen om 10.00 belde er een meneer van Averna Uitgevers. Ik zou in december, zei het na lange onderhandeling, toegestemd hebben in de plaatsing van een advertentie in de puzzelpleziergids voor zieke kinderen... Ik wist me inderdaad te herinneren hiervoor benaderd te zijn, en weet ook 200% zeker dat ik (in het bijzijn van mijn man) een duidelijke NEE heb verkocht. En nu beweren dat het een ja was, en dat er niets meer aangedaan kon worden, anders kwam er een heel wit stuk op het blad, en bla, bla, bla...
    Zonder te weten wat ik nu allemaal op deze site gelezen heb, voelde ik toch nattigheid en heb, na me er van overtuigd te hebben dat zij geen toestemming telefonisch opgenomen hebben en ook geen schriftelijk bewijs hebben, uiteindelijk boos de hoor erop gegooid.
    Ik voel mij door alle reacties hierboven gesterkt, maar heb er wel een heel naar gevoel van gekregen...

  • 25/02/2011 10:03

    nahoJ

    Vanmorgen om 09.09 u een dringend telefoontje van v.d.Wal van TS adviezen ontvangen omtrent een in december afgesproken plaatsing van een advertentie in een regionaal ziekeblad richting zorginstellingen, heb ondanks mijn 300% zekerheid dat zo een gesprek in december 2010 niet heeft plaats gevonden met deze persoon de advertentie laten toezenden en deze was gewoon gecopieerd uit een blad daar de scanrand nog te zien was. heb per email nogmaals uitdrukkelijk geen toestemming verleend en deze email direct uitgeprint ter bewijs.

  • 02/03/2011 20:07

    meinonA

    Vandaag ook gebeld door TS adviezen.
    Trap er niet in mensen. Ook Nolin, gesan, opc allemaal het zelfde.

  • 09/03/2011 18:45

    acnaiB

    Vandaag benaderd door Top-Sales-Adviezen B.V. voor het ontspanningsmagazine t.b.v. gehandicapten en hartpatiënten. Heb gezegd dat ik van niets wist. Mevrouw drong aan en beweerde dat ik in december toegezegd zou hebben. Heb de fax laten sturen, omdat ik hem even wilde bekijken en iets op papier wilde hebben om ze te pakken. Deze retour gestuurd met de opmerking dat ik niet akkoord ga en dat ze bij Vara Kassa te boek staan als oplichters. Niks meer van gehoord.
    Dus wees gewaarschuwd!! Woest word ik van deze lui. Ik trap er zelf nooit in, maar vind het zo sneu voor anderen die er wel in trappen.

  • 10/03/2011 14:47

    ésoJ

    Het is toch diep treurig dat dit na zo'n lange tijd nog steeds maar doorgaat.
    Ook ik ben er in gestonken. Dacht dat het voor een goed doel was. Totdat er steeds meer begonnen te bellen. De afgelopen 4 weken wel 4 x. Ik lees hier veel over Averna en A3. Deze waren er ook bij. En wat zijn ze boos als je nee zegt.Ik hou nu precies bij wie er belt en waarvoor. Maar ik vind dit zo ontzettend min!En als ik dan lees dat er bij sommigen ook een deurwaarder aan de deur is geweest!! Je zou niets meer geloven. Is dit wel echt???

  • 14/03/2011 22:38

    meinonA

    Mensen ik kan maar 1 ding zeggen over Averna en A3

    Kijk uit met deze mensen want ze proberen het telkens weer dat stelletje oplichters...

    Zoals hier boven al geschreven,

    Ga bij houden wie belt, altijd makkelijk voor je zelf...
    Ik doe het nu ook al

  • 17/03/2011 20:01

    nekcoK rednaS

    Vanmiddag ben ik gebeld door een wat oudere man van de Firma Nolin. Ik heb een klein bedrijfje.. en hij vroeg of ik wilde adverteren in een boekje over pesten voor basisscholen. Eenmalig 65euro. Ik zou dan eerst een exemplaar toegestuurd krijgen, zodat ik weet dat de campagne tegen pesten mede door mij is mogelijk gemaakt. Ik zei hem dat ik daar dit jaar geen interesse in heb. Hij bedankte mij voor mijn tijd en hing op.

  • 18/03/2011 11:40

    ekiM

    In februari ben ik gebeld door A3 uitgevers met de mededeling dat de drukproef voor de KidsSpitz klaar was. Ik zou, volgens de dame, in januari met haar gesproken hebben en e.e.a. hebben toegezegd. Wij steunen wel vaker goede doelen, maar kon me het gesprek niet meer herinneren...
    Toch maar gedaan, onder de druk van drukproef klaar etc. Op een of andere manier zat het me niet lekker, maar goed ik kon niet meer terug. Een aantal weken daarna wordt ik spontaan door Averna uitgevers gebeld. Hetzelfde verhaal!! We hebben met elkaar een maandje geleden gesproken... Ze werd erg onrustig en agressief toen ik daar niets van af wist. Stuur maar eens de drukproef op. Per mail heb ik de drukproef ontvangen, het was de dezelfde als van A3.
    Ze heeft nog een paar keer gebeld dat de ruimte gereserveerd was etc. Gelukkig met wat googelen kwam ik op deze site uit:-) Inmiddels aangifte gedaan bij de politie in Heerenveen. Schandelijk dat ze mensen op deze manier geld afhandig maken!!

  • 05/04/2011 20:13

    troovretkirE

    Ook slechte ervaring met Nolin. Oplichterij wat mij betreft.

  • 14/04/2011 21:50

    meinonA

    heb 2 jaar een eigen eenmanszaakje ben al 2 dwangbevelen van dergelijke advertentie bedrijven verder.
    Vandaag begin ik aan de derde denk ik zo.
    eind december een advertentie in stichting ambulance wens door nolin uitgevers prima in orde netjes opdrachtbevestiging en een exemplaar met factuur 75,00 exl btw
    Januari opgebeld of alles naar wens is geweest en of ze de advertentie weer mochten plaatsen voor in maart.
    Weer prima vorige week exemplaar binnen gehad factuur reeds betaald.
    Vandaag telefoon van mdf uitgevers dat ze mij persoonlijk in januari had gebeld en dat het boekje klaar was om wilde ze het emailadres en de gegevns nalopen.Ik weet dat ik alle advertenties betaald had ect en op het moment niets had lopen.
    Dus zeg dat ik zeker in januari geen ja heb gezegd omdat ik toen ambulance wens had lopen en waar het dan nu over ging over een puzzelboekje.Heb geen visitekaartje opgestuurd dus wat de tekst dan was in de advertentie.De naam en de slogan noemde ze op dat klopte ik twijfelen.Ik zeg hoe zoet het logo er dan uit antwoord klopte ook ik vraag hoe duur was die advertentie dan antwoord was 120,00 ik dacht dat klopt niet en ze vertelde er maar even bij dat het niet haar schuld was want hoe moest zij nou weten dat ik met de ambulance wens bezig was.Ik nog verder twijfelen.
    Ik gaf aan niet akkoord te zijn gegaan en wie contactpersoon was.De eigenaar van de zaak zei ze ik zei hoe heet die dan dat wist ze niet.Ik zei heb je opdrachtbevestiging niet ze werd boos en ik moest betalen want de boekjes waren gedrukt.
    Ze wilde wat van de prijs doen.Ik zei je krijgt geen cent ze drukken je in een hoek zo geravineerd.
    Nolin gebeld die had 5 min daarvoor dergelijk verhaal van een van de adverteerders uit het zelfde boekje.
    Maar ik kan me buik nat maken lees ik wel weer.
    Wat kunnen mensen slecht zijn

  • 26/04/2011 14:43

    meinonA

    Ik ben tegenwoordig gewoon heel grof, bot en onfatsoenlijk tegen ze. Ze komen altijd aan met sport voor gehandicapten, sneue kindjes, arme oudjes ect.
    Grof zijn werkt wel, ze bellen minder. De laatste keer zei ik dat ik haar nog niet zou oprapen als ze in vier stukken dood op de stoep lag. wacht wel op de veegwagen. Zij kwakte de hoorn erop. Mooi toch.

  • 16/05/2011 14:12

    gnirraW ajnA

    Op moment hebben we een herinnering liggen van TSA adviezen van een advertentie waar ik niets van gezien heb.
    Vervolgens een factuur van Memora bv waar we zelf de advertentie aangepast hebben, dus een bevestiging hebben gegeven van het plaatsen. Deze moet nog betaald worden, maar na al deze verhalen heb ik er een hard hoofd in.
    Er is een factuur gestuurd met boekje van het bedrijf Nolin bv waar ik geen toestemming voor gegeven heb.
    Vorige week al een NIET akkoord per mail gegeven voor het bedrijf Meditel en vanochtend weer een ander bedrijf aan de telefoon heb gehad met de mededeling dat ze me in maart gesproken hebben bla, bla, bla en dat ze nu de gegevens niet meer per mail sturen maar liever per post!

    Kan iemand mij vertellen in hoeverre ik deze rekeningen moet betalen na al dit gelezen te hebben.

  • 19/05/2011 08:35

    araS

    Gisteren benaderd door ene S. van SCC BV,met het verhaal dat hij mij een aantal weken geleden gebeld had voor een advertentie voor een blad voor kinderen in het ziekenhuis. Hieraan vooraf was ik al door 2 zeer onbeschofte dames gebeld, die mij vertelde dat ik had toegestemd voor een advertentie voor de zieke kinderen in mijn regio.
    Vorig jaar is mij dit zelfde overkomen voor het blad puzzelplezier, ik ben erin gestonken en heb de advertentie betaald. Ook hier was de dame in kwestie zeer vasthoudend, ik was zeker door de drukte ons telefoongesprek vergeten.
    Gisteren is mij de offerte voor de advertentie per e-mail toegestuurd door SCC BV, ondanks mijn verweer dat ik hier nooit mee akkoord ging. Het zijn schandelijke praktijken.
    Ik zal dan ook zeker de offerte niet ondertekenen en terugmailen.

  • 09/06/2011 13:10

    meinonA

    De uitgeverij Gesan begint ook weer met hun acties

    ze knippen de advertentie uit andere uitgaves en proberen zo weer hun centen binnen te krijgen.

    De formulieren zijn alweer onder weg naar SAF.

    Hopende dat ze snel lam gelegd worden kost veels te veel tijd deze onzin.

  • 20/06/2011 17:22

    elleiraM

    Op dezelfde wijze ben ik benaderd door easy.com en triplepp
    Facturten waar je bang van wordt en helemaal niets voor terug krijgt.
    Vandaag weer een van telefoongids.COM, let op niet .NL
    Het houdt niet op dus ben gewaarschuwd

  • 27/06/2011 11:12

    ettennaeJ

    Gebeld door de Hartstichting, of we advertentie wilden plaatsen voor 75 euro. Ik zei dat het budget al op was, nou dan werden we gematst voor 60 euro! Ik heb de boot afgehouden,maar heel slim hebben ze de andere dag weer gebeld, iemand anders heeft toen de telefoon opgenomen en wel akkoord gegaan. Ik heb nu de opdrachtbevestiging teruggestuurd met dikke streep erdoor dat we het niet doen. Ze bellen namens de Hartstichting, die weet van niets, op de opdrachtbevestiging staat Hartpatientenvereniging maar die kan ik nergens vinden. Uitgeverij Nolin staat (nog) niet vermeld bij het fraude meldpunt maar dit zou wel moeten gebeuren denk ik. Heb ooit een advertentie gezet via hen bij ambulancewens, nou je werd er na bijna elke week gebeld of je weer iets wilde plaatsen. Hele slechte reclame voor ambulancewens!!

  • 29/06/2011 22:07

    dirgnI

    Ik ben eind vorig jaar benaderd door Uitgeverij Nolin en heb in een blaadje voor sporten na kanker geadverteerd. Dit leek bonafide. Ze wilden mij vaker benaderen en heb toegezegd dat ik één keer per jaar wilde adverteren. Ik heb het krantje ook toegestuurd gekregen.
    In april benaderd door SCC voor het sturen van de drukproef van mijn advertentie, ik had daar een paar weken daarvoor telefonisch akkoord gegeven. Ik raakte in verwarring, omdat ik met Nolin eerder afspraken had gemaakt.
    Vandaag werd ik benaderd door A3 uitgevers, weer met hetzelfde verhaal. Een paar weken daarvoor had ik telefonisch contact gehad met desbetreffende persoon. Ik begon toen een beetje verward en ongeduldig te raken. Na een kwartier kreeg ik toch mijn gelijk niet, de man heeft toen de advertentie gemaild met een akkoordverklaring die ik per omgaande getekend moest terugsturen. Die mail had ik direct daarna. Heb het even laten betijen, daarna gaan googlen en hier terechtgekomen. Heb daarop een mail gestuurd dat ik niet akkoord ga, niets meer met ze te maken wil hebben en niet zal betalen. Uiteraard wederom een discussie, maar ik ben niet gezwicht.
    Wat ik me afvraag is nu alle drie de bedrijven malafide zijn of alleen SCC en A3 uitgevers.

  • 07/07/2011 21:02

    meinonA

    4 Juli was ik weer de klos,en ja hoor het bedrijf komt uit heerenveen (solar business groep).Zou een toezegging hebben gedaan voor st.zonnekind.2 dagen later het zelfde verhaal maar dan over een puzzelboekje.Het is weer vakantietijd en voor de meeste ondernemers een zeer drukke tijd,dus opletten geblazen.

  • 20/07/2011 14:30

    meinonA

    Hoe kan het dat dit topic van april 2009 is en dat ik nu, juli 2011 nog steeds *censuur op verzoek* kan worden door deze bedrijven.
    Ik heb verschillende keren geadverteerd voor het Rode Kruis (wat misschien ook niet ok is geweest?) sindsdien ben ik benaderd door Pistor BV, Sellandreclame, TS Adviezen, Memora, Nolin en Solar. Misschien heb ik er nog een paar gemist en misschien zijn ze niet allemaal helemaal verkeerd. Maar je weet het nu toch niet meer.
    Het ging mij ook opvallen omdat er in korte tijd verschillende mensen belden met hetzelfde verhaal. Dat ik al iets had toegezegd en dat ze me na deze plaatsing uit de computer zouden verwijderen. Ik heb ook last (gehad) van zwangerschapsdementie, maar dacht toch dat dit nu over was. Helaas toch in de afgelopen jaren meerdere keren bij de verkeerde geadverteerd (denk ik, ik ben het nog aan het uitzoeken). Ook verschillende meldingen gemaakt bij fraudehelpdesk.nl. Als iedereen dit in ieder geval zou willen doen....

  • 20/07/2011 15:02

    meinonA

    Inderdaad Media4all, Nolin en TSA betaald in de afgelopen 1,5 jaar... Da's balen zeg.

  • 11/08/2011 10:20

    meinonA

    Vandaag gebeld door W. B. (what's in a name) van SCC (sponsor Concepts BV) met lulverhaal over advertentie in een of ander blaadje "Beter, Weetje en doen" magazine. Even een check in de KvK leidt naar een J. Mulder, dezelfde eigenaar als A3 uitgevers. Leuk detail is dat een eerdere inschrijving van SCC BV ook als handelsnaam A3 uitgevers had. Deze is echter uitgeschreven en opnieuw ingeschreven zonder deze handelsnaam. Waarom zou dat nou zijn???? In ieder geval, wees gewaarschuwd....

  • 11/08/2011 13:23

    wwwozX

    Smerige praktijken zijn het allemaal. Nadat mijn partner een eigen hondentrimsallonetje heeft gestart met nihil bedrijfs ervaring is ze binnen een maand al de sjaak bij een bedrijf wat haar wel even op google maps zou vermelden, +/- 450 eu ex de btw, kassa.....

    Ik lees hier dat men vaak na plaatsing in het politie foldertje veelvuldig word benaderd door dit soort bedrijven (lees honden) zou een ent ander in verband staan?

    Ze word tot op heden nogsteeds platgebeld door dit soort, maar staat vocaal niet echt stevig in haar schoenen.

  • 11/08/2011 13:28

    wwwozX

    'AMG Adviezen' (nog zo eentje)

    Geachte,

    Voor het opstellen van deze advertentie, nog het plaatsen daarvan in het genoemde magazine, heb ik nooit opdracht gegeven. Het door u genoemde telefoongesprek heeft ook nooit plaats gevonden. Bij het natrekken van uw gegevens op internet word uw bedrijf veelvuldig genoemd als colporterend. De “advertentie” is gewoon gekopieerd uit een ander medium, en het magazine “flitss” is mij geheel onbekend.

    Hierbij wil ik u vriendelijk doch dringend verzoeken mijn bedrijf uit uw adressenbestand te verwijderen. En mij nooit en te nimmer meer te contacteren omtrent advertenties en andere zaken.
    Ter verduidelijking, de opdracht is niet door mij gefiatteerd, er is geen overeenkomst en de door u opgestelde factuur zal ook niet voldaan worden.

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

  • 12/08/2011 10:48

    seirV ed ardnaX

    Ook ik ben in juni benaderd door TSA Adviezen. Ik ben er helaas ingestonken, nu ik dit allemaal zo op deze website lees. Ik vond het wel een vreemd verhaal, maar door drukte dacht ik echt dat ik het telefoongesprek vergeten was. Nu is het zo dat ik per email akkoord ben gegaan, is dit net zo binden als een handtekening? Ik heb de factuur en de herinnering liggen, maar nog niet betaald. Wat zijn de consequenties als ik niet betaal? En kan ik dit nog terugdraaien? De factuur van 95 euro is voor mij met een eenmanszaakje, een gezin en alles wat erbij komt kijken een heleboel geld!

    • 12/08/2011 11:10

      meinonA

      Xandra, je kunt het beste contact opnemen met Steunpunt Acquisitiefraude (SAF), te bereiken via www.fraudemeldpunt.nl. Zij kunnen jou hierover het beste informeren aangezien ze meer of andere vergelijkbare zaken voorbij zien komen.

  • 13/08/2011 14:51

    folS ueihttaM

    Wat een boevenstreken... Gelukkig was ik op de valreep waakzaam genoeg om er bij TS Adviezen niet in te lopen. Ik heb een kleine advertentie geplaatst in de brochure van de hartpatienten vereniging. Direct daarna kreeg ik telefoontjes en een mailtje met hetverzoek deze direct (per omgaande) terug te mailen om akkoord te gaan met de layout van de advertentie. Dit maal zou het voor het ONTSPANNINGSMAGAZINE t.b.v. GEHANDICAPTEN en HARTPATIËNTEN gaan. Omdat het voor mijn bedrijf op zich niet heel interessant is om in dergelijke uitgave te adverteren, maar ik wel onze bijdrage aan het goede werk van dergelijke stichtingen wil geven, zeg ik af en toe een advertentie toe.
    Ik werd in dit geval alert door de (enigzins opdringerige) manier van doen en omdat het bedrag voor de plaatsing hoger was. Nadat ik dit heb gemeld heb ik niets meer van TS adviezen vernomen!
    Het gaat mij niet om het bedrag, maar ik maak me wel druk om de onbehoorlijkheid van dit soort bedrijven. Op deze wijze wordt het voor organisaties die zich voor het goede doel inspannen steeds moeilijker om adverteerders te vinden. Waar halen ze het lef vandaan? Hebben ze geen geweten?

  • 17/08/2011 13:20

    meinonA

    Best mensen,

    Ik geef nogmaals het advies, als jullie gebeld worden door A3 of AVERNA. Steen en been klagen bij de directie en zeggen dat je andere adverteerders zult gaan bellen uit dat blaadje of hun ook hun twijfels hebben over of het echt is afgesproken!!!!! Dan kom je onder de rekening uit!!!

    ECHT HET WERKT!!!!!!!!!!

  • 17/08/2011 15:13

    oJ

    In mijn vakantie is mijn collega ook gebeld door Top-Sales-Adviezen BV voor een ontspanningsmagazine voor gehandicapten en hartpatiënten. Weet niet meer of het verhaal dat ze al gebeld hadden is opgehangen, maar heeft per mail voor acoord gegeven. Op 15 augustus krijgen we een mail van Memora BV voor een absoluut eenmalige plaatsing in het jongeren-informatie-magazine werk en toekomst. Het viel op dat het handschhrift en het gescande visitekaartje precies hetzelfde was, dus gingen e.e.a. eens vergelijken. Ikzelf wist zeker dat ik hierover niet benaderd was en hij dus ook. Vanmorgen belde dus ene heer Mulder voor mijn collega om een accoord voor deze 2e advertentie en zou hierover in juni met mijn collega hebben gebeld? Nu die was dus met vakantie en stuurt normaliter dat soort telefoontjes linea recta naar mij door. Mijn collega kapte dit af en zei dat hij niet van plan was deze te accorderen, daar hij al aan de advertentie had meegedaan van TS adviezen wat volgens de heer Mulder een zustermaatschappij is van Memora. Hij belde trouwens met hetzelfde telefoonnummer als al eerder in dit forum gemeld 06- 47559679 waar dus ook ene van der Wal mee schijnt te bellen volgens dit forum.
    Ben dus ook niet van plan om de factuur van TS adviezen te gaan betalen als ik dit zo allemaal lees. Ben van de week ook gebeld over een kleurplaat voor gehandicapte kinderen met alleen een logo voor € 35,-- en een visitekaartje voor € 65,-- dus ga hier voor de zekerheid ook maar niet op in. Zij zouden nog terug bellen als ik met mijn baas had overlegd. Nou het antwoord is dus NEE en het trieste is inderdaad dat dat door deze malafide praktijken bij vele goede ook gaat gebeuren. Wij adverteren al jaren bij Nolin voor het reumafonds en ook de politiewijzer en de dierenambulance hebben wij aan meegedaan, maar gaan nu een andere manier zoeken om goede doelen te steunen en/of te adverteren.

  • 17/08/2011 20:53

    meinonA

    Ik ben benaderd door Roza Boltjes van Nolin Medisch met de vraag of ik een advertentie wilde zetten in een brochure van astmastichting De Luchtballon.ze zou mij informatie toesturen,en als ik accoord zou gaan kon ik er een handtekening onder zetten en het terug sturen.
    Nog voordat ik het allemaal gelezen had kreeg ik al een brochure toegestuurd met daarin mijn advertentie.
    Toen ik werd gebeld met de vraag waarom ik nog niet betaald had, heb ik haar uitgelegd dat ik zeker weet dat ik geen toestemming heb gegeven of iets heb ondertekend omdat ik nog nooit ergens ook maar één advertentie heb gezet.
    Ik heb ze nu een mail gestuurd met het verhaal dat ik dus zeker weet ik ze nooit toestemming heb gegeven en ik dus ook niet bereid ben om te betalen, Dat deze zaak hierbij wat mij betreft is afgedaan en zo niet dat geef ik alles over aan mijn rechtbijstandsverzekering.
    Ik ben benieuwd :-)

  • 17/08/2011 21:04

    meinonA

    Ik ben benaderd door Roza Boltjes van Nolin Medisch met de vraag of ik een advertentie wilde zetten in een brochure van astmastichting De Luchtballon.ze zou mij informatie toesturen,en als ik accoord zou gaan kon ik er een handtekening onder zetten en het terug sturen.
    Nog voordat ik het allemaal gelezen had kreeg ik al een brochure toegestuurd met daarin mijn advertentie.
    Toen ik werd gebeld met de vraag waarom ik nog niet betaald had, heb ik haar uitgelegd dat ik zeker weet dat ik geen toestemming heb gegeven of iets heb ondertekend omdat ik nog nooit ergens ook maar één advertentie heb gezet.
    Ik heb ze nu een mail gestuurd met het verhaal dat ik dus zeker weet ik ze nooit toestemming heb gegeven en ik dus ook niet bereid ben om te betalen, Dat deze zaak hierbij wat mij betreft is afgedaan en zo niet dat geef ik alles over aan mijn rechtbijstandsverzekering.
    Ik ben benieuwd :-)

  • 18/08/2011 11:27

    meinonA

    Recent benaderd door sponsor communicatie concepten, ene W. B. heb een factuur en drukproef laten sturen naar mijn e-mail en daar niet meer op gereageerd. Nazoeken in de Kvk leert dat sponsor communicatie concepten eigendom is van ene heer Mulder, dezelfde als de heer Mulder van A3 uitgevers. Toen dhr. B. terugbelde waarom ik nog niet had gereageerd even haarfijn uitgelegd dat ik niets met de bedrijven van Dhr. Mulder te maken wil hebben. Uiteraard was hij uitermate verbaasd en wist hij van niets, maar uiteindelijk haakte hij toch af...
    Oppassen dus...

  • 18/08/2011 14:01

    meinonA

    Tot nu bekende uitgevers die ons benaderd hebben:
    Memora - Groningen, Media4All - Haren, Larix communicatie - Haren, Polar Media- en marketing, Selland reclame - Zuidhorn. Toevallig allemaal uit Groningen!

  • 19/08/2011 01:04

    meinonA

    ben vandaag 18-08-2011 benaderd door sponsor communicatie concepten b.v
    ben hier zo een 3 jaar geleden 1 keer ingetrapt
    ben sindsdien nog 3 keer benaderd
    maar wat ik vandaag had die vrouw wist niet van op houden ik heb het ook haarfijn uitgelegt dat ik van al hun zaken op de hoogten ben en der een fijne dag gewenst en opgehanen
    ze heb me 9 keer terug gebeld waar van ik 3 keer heb opgepakt
    en heb er 3 keer verteldt wat ik er van dacht
    had ook als even na gezocht bij kvk
    ze hebben ook een website
    ze zeggen dat hun bedrijf op de
    Pluggematen 4
    8331TV
    Steenwijk
    daar tref je niemand aan

  • 03/09/2011 13:24

    seirv ed J

    ook ik ben weer lastig gevallen door Nolin uitgevers
    dat ik een advertentie moet betalen
    Ik heb een Annulering van de opdracht gevorderd en gekregen via de fax
    Nu blijkt dat ze toch een advertentie hebben aangemaakt en heb weer een factuur gekregen
    Dit is een paar jaar geleden ook al zo gedaan en ik moest betalen van de rechter
    Dit zal nu niet meer gebeuren ik ga aangifte doen tegen nolin uitgevers dhr Oorsel en patricia Eden
    hoe dom kun je zijn ze hebben een avertentie aangemaakt met een firma naam die we al bijna twee jaar niet meer gebruiken en ook ons product wat wij aanbieden niet vermelden
    Ook zullen er wij de tijd die wij hier aan besteden nolin in rekening brengen tijd ,telf en ergenis
    HET GEVECHT GAAT BEGINNEN

  • 04/09/2011 14:21

    meinonA

    ook ik ben weer lastig gevallen door Nolin uitgevers
    dat ik een advertentie moet betalen
    Ik heb een Annulering van de opdracht gevorderd en gekregen via de fax
    Nu blijkt dat ze toch een advertentie hebben aangemaakt en heb weer een factuur gekregen
    Dit is een paar jaar geleden ook al zo gedaan en ik moest betalen van de rechter
    Dit zal nu niet meer gebeuren ik ga aangifte doen tegen nolin uitgevers
    hoe dom kun je zijn ze hebben een avertentie aangemaakt met een firma naam die we al bijna twee jaar niet meer gebruiken en ook ons product wat wij aanbieden niet vermelden
    Ook zullen er wij de tijd die wij hier aan besteden nolin in rekening brengen tijd ,telf en ergenis
    HET GEVECHT GAAT BEGINNEN

  • 05/09/2011 22:36

    yrreB eredna eD

    hmzz, ben ook al 2 keer de mist in gegaan, door zowel NOLIN als A3. Ze weten het zo te brengen dat je denkt dat je je vergist.. Van de meest aanhoudende (A3) heb ik een 06-nummer gekregen.. iemand interesse? misschien kunnen we hun dagelijks 6 aanbiedingen van onze producten doen.. Doodziek word ik van zulke figuren..

  • 06/09/2011 11:58

    eirdA

    Vandaag ben ook ik door A3 benaderd. Maar door deze berichten ben ik er niet op ingegaan. Hartelijk dank, namens het bedrijfsleven, voor al deze meldingen.
    Erg jammer dat bedrijven die onze steun wel kunnen gebruiken van deze praktijken vaak de dupe zijn. Maak vooral melding bij het fraudemeldpunt
    De eigenaar van A3, meneer W., heeft ook al de nodige sporen nagelaten... ( http://mijn.ecabo.nl/zoeken/Leerbedrijf/Index/9765285 )

  • 06/09/2011 12:22

    thcertU lekniW

    Recent meegedaan, omdat is "schijnbaar" had toegezegd met een advertentie in een kleurboek. Wordt ik weer gebeld om te vragen of ik nogmaals wil meedoen. Nee is mijn antwoord ik wil niet meer meedoen. Ik moet een mail terugsturen dat ik niet akkoord ga met een 2e plaatsing. Krijg ik toch weer een herinnering dat ik moet betalen.....

    De uitgeverij is niet met google te vinden. Zou in Leek zitten. Heb teruggebeld maar krijg een engelse antwoorddienst. OPHANGEN aan de hoogsgte boom. Advertentie kost bijna 300,- euro.

  • 07/09/2011 10:50

    reivA

    Tip voor iedereen die deze praktijken wil helpen stoppen:
    In ons land mag je telefoongesprekken, waaraan je zelf deelneemt, opnemen zonder dit aan de wederpartij mede te delen. Dus neem die gesprekken met je Iphone op!!! Die mogelijkheid bied die telefoon en ook enkele andere telefoons! deze gesprekken kunnen aantonen dat de genoemde firma's zich anders voordoen dan ze zijn en suggestief te werk gaan.
    DOEN DUS! OPNEMEN OPNEMEN OPNEMEN in je eigen belang.

  • 07/09/2011 21:56

    meinonA

    Ook ik ben zeer recent gebeld door Sponsor Communicatie Concepten met de mededeling dat zij 'nog even' de drukproef naar mij wilden mailen en i.v.m. de deadline graag zsm een getekend exemplaar retour wilden ontvangen. Onvoorstelbaar dat dit maar door kan blijven gaan!

  • 13/09/2011 16:59

    wwwozX

    En jahoor weer eentje!

    Solar Buisness group tbv Stichting zonnekind, oplage 1000 stuks van een nietszeggend blaadje, voor slechts 100 euro ex....

    Ik ga hem meteen bellen, en niet voor akkoord kan ik je vertellen!

  • 14/09/2011 13:57

    snamreffO snarF

    Beste Mensen,
    Wij zijn er weer ( Top-Sales-Adviezen B.V. ).
    Vandaag weer een vraag om advertentie te plaatsen in het Ontspanningsmagazine t.b.v Gehandicapten en Hartpatienten.
    Het betreft 1000 exemplaren voor € 139.00 Exl.B.T.W.
    Tevens mededeling dat wij uit hun bestand worden gehaald.
    Erg vreemd was wel dat wij op 07-09-2011 een zelfde advertentie kregen van LARIX COMMUNICATIE te Haren.
    Beide hadden een zelfde klungelige advertentie in mekaar geplakt van onze website.

    Beide aanbiedingen hebben wij doorgefaxd naar:055-5059788.
    Fraudemeldpunt.
    Nergens op reageren is de beste keuze.
    WEES GEWAARSCHUWD !!!

  • 15/09/2011 16:02

    meinonA

    Ook ik ben er (bijna) ingetrapt. Gelukkig maar dat mijn gezonde verstand nog aanwezig was en ben ik op internet gaan kijken. Ene "mevrouw de J." van A3 uitgeverijen was het, uit Heereveen.

  • 19/09/2011 12:19

    sjittaM

    En vandaag gebeurde het bij mij ook.
    Ik ben gebeld door mevrouw Norman van A3 uitgeverij, met de melding dat ik op 7 juli met haar gesproken zou hebben.
    Ik was toen op vakantie dus dat is onmogelijk en heb nooit akkoord gegeven voor dit.

    Pas hiermee op dus!

  • 20/09/2011 11:28

    seeK

    Het is allemaal niet te geloven hoe ze het durven.
    Gisteren gebeld voor advertentie te accorderen door A3 in
    Kids-spits, een kinderblad voor op scholen.
    Mevr. de J. uit Heerenveen beweerde dat ik haar daarvoor
    accoord had gegeven,ze liegt niet zomaar , nee ze liegt zo erg
    dat ze het zelf geloofd.
    ten eerste adverteren we nooit nergens in dus zeker niet in een
    kinderkrant om keuken en badkamers te installeren.
    En in ben ook niet gek, en ze hield vol dat ik het afgesproken
    had met haar.Ik zei dat ze het maar uit moest zoeken, en ze bleef
    volhouden om er toch maar met mij uit te komen.Dan kan je nog
    maar één ding doen en dat is wegdrukken.Dus mijn
    advies is dreigen met Radar en de telefoon er op kwakken.

  • 20/09/2011 14:59

    sreaS .J.E.S

    Vorige week gebeld door Petra van Uitgeverij Gesan, dat mijn advertentie voor het Kinder Puzzle Magazine alleen nog gecontroleerd moest worden. Nooit een toezegging gedaan, en bij googlen kwam ik uit bij de daadwerkelijke uitgeverij van het Kinder Puzzel Magazine (let op de spelling). De heer die ik sprak probeert er al jaren een zaak van te maken, maar dit gaat moeizaam wegens de andere spellingswijze.
    Een mail teruggestuurd naar Gesan met de waarschuwing dat ik stappen onderneem als ik nogmaals benaderd werd.
    Vandaag weer gebeld door een man van A3 Uitgeverij, voor mijn advertentieplaatsing in Kidzspits. Precies hetzelfde verhaal als van Gesan.
    Ik heb hem direct op niet mis te verstane wijze gezegd dat ik niet van dit soort acties gediend ben.
    Een zeer opdringerige man, die vervolgens nog tweemaal terugbelde.
    Inmiddels heb ik melding gemaakt bij Steunpunt Acquisitiefraude.

  • 28/09/2011 11:47

    reteiP

    als reactie naar 115: ik heb met de medewerkers van deze organisatie dit forum besproken en zelf pleiten ze zich vrij van deze praktijken. Ik ben door deze organisatie netjes behandeld, ik heb weliswaar niets afgenomen maar ze hebben mij netjes te woord gestaan.

  • 28/09/2011 13:15

    kjiD naV

    Ik ben van de week gebeld door SCC (sponsor Concepts BV) : zeer opdringende mevrouw aan de telefoon die ons zonder bewijsvoering een advertentie voor het magazine " Beter, Weetje en doen " probeerde te verkopen. Wij zouden al mondeling hebben toegezegd en dergelijke...

    Ga niet met SCC in zee, hun concept ( Beter, Weetje en doen ) deugt voor geen kant. Internet en *censuur*; dat is SCC Sponsor Concepts en Sponsor Communicatie Concepte.

    Inmiddels heb ik melding gemaakt bij Steunpunt Acquisitiefraude.

  • 03/10/2011 14:09

    reteP

    Na eerst benaderd te zijn geweest door iemand die een advertentie zou verzorgen in een blaadje voor het rode kruis (hoe harteloos kun je zijn om goede namen te grabbel te gooien), ben ik nadien benaderd door ts adviezen, zoals in vele reactie's werd mij ook gezegd dat ze reeds eerder contact met mij hadden gehad. Na dit telefoongesprek ben ik eens goed na gaan denken, en kwam tot de conclusie dat ik geen contact met hen had gehad.
    Ik heb heb hele duidelijke mail gestuurd waarin ik ook gemeld heb dat ik eventueel justitie wel in zou lichten.
    De andere morgen reeds werd ik gebeld door ts adviezen met de mededeling dat alles een misverstand was en dat ik verder geen last van hen zou hebben, waarschijnlijk toch een beetje bang geworden van mijn dreigende mail.
    Mensen zoals deze zouden voor jaren achter de tralies moeten verdwijnen.
    mvg Peter

  • 03/10/2011 19:19

    njitraM

    Ik ook deze week gebeld door SCC (sponsor Concepts BV) : zeer opdringende mevrouw aan de telefoon die ons zonder bewijsvoering een advertentie voor het magazine " Beter, Weetje en doen " probeerde te verkopen. Wij zouden al mondeling hebben toegezegd en dergelijke...

    Ga niet met SCC in zee, hun concept ( Beter, Weetje en doen ) deugt voor geen kant. Internet en *censuur*; dat is SCC Sponsor Concepts en Sponsor Communicatie Concepte.

    Inmiddels heb ik melding gemaakt bij Steunpunt Acquisitiefraude.

  • 17/10/2011 08:36

    ettolrahC

    Sander schijnt selver te heten en is wonende in heerenveen ik ben vrijdag ook door hem benaderd en heel toevallig dat een kennis van mij wist wie hij was, dit zijn grote oplichters! Doe hier geen zaken mee. Alles wat ze zeggen zijn allemaal leugens en veranderen steeds hun bedrijf van naam, wat lijkt op een bedrijf die wel eerlijke zaken doet.

  • 19/10/2011 13:55

    meinonA

    De beste mensen van deze uitgeversgroep zijn nog steeds actief en ontzettend dom. Ene *censuur* gaf aan een gesprek en afspraken te hebben met een medewerker van ons. Ik heb hem vrolijk alles laten uitleggen en hem daarna verteld dat diegene waar hij het over heeft nog maar net bij ons werkt en dat zijn verhaal van geen kanten klopt. Pas op voor dit soort mensen en leg het gesprek vast. Zij proberen het gewoon bij heel veel mensen en soms lukt het.

  • 20/10/2011 14:06

    eniotnA

    Zojuist ook gebeld door een mevrouw die zegt van A3 uitgevers uit Herenveen te zijn. Zogenaamd ivm de 6maanden geleden toegezegde eenmalige advertentie in de kinderkrant.
    Of ze de advertentie even ter controle mochten toesturen?
    Nee, een bevestiging sturen ze nooit daar wordt maar misbruik van gemaakt, ook geen e-mailtje.
    Ja,ja!
    Misselijkmakende praktijken, het is toch voor de kindertjes, dan is de opmaak zeker voor niets geweest.
    Naar het politiebureau met die hap!

  • 20/10/2011 21:41

    refinneJ

    Ook wij zijn benaderd door sponsor communicatie concepten met de mededeling dat er in maart van dit jaar mondeling een toezegging is gedaan voor een advertentie in het blad Beter, weetje en Doen magazine. Mijn man gaf aan het niet meer te weten en vroeg of ze een email wilde sturen. Het zat me al niet lekker dat we in maart een bevestiging gegeven zouden hebben en daar nu pas bericht over krijgen. Gelukkig ben ik na wat zoekwerk op google hier terecht gekomen. Ga deze mevrouw morgen maar even de waarheid vertellen.

  • 24/10/2011 10:10

    ).v.b esiWssenisuB( esyuhnewueiN onneM

    Hallo,

    Ook wij zijn benaderd door een zeer opdringerige en onaardige mevrouw die zegt mij in maart ofzo gesproken te hebben over een advertentie. Nou heb ik een olifantengeheugen voor dit soort dingen en je raadt het al: nooit eerder gesproken. Ik kom op internet ook niks tegen over dit blad, fishy! Kortom: gauw afkappen en je niet laten ringeloren door deze mensen!

  • 26/10/2011 15:17

    ynnaD

    Wij zijn vanmorgen benaderd door SCC te Steenwijk of we er nog even aan dachten onze advertentie goed te keuren die ze wouden plaatsen in het Beter Weetje en Doen Magazine.
    En na aanleiding daarvan heb ik ze gevraag of ze het even wouden faxen omdat we telefonische geen bevestigingen geven.
    Ze hebben dit gefaxt 2x zelfs.
    We houden dit formulier als bewijs maar wij doen geen respons terug betreft bevestiging en ook niet voor afwijzing.

  • 27/10/2011 17:47

    rekceB dlareH

    Van de week (vorig jaar of 2 jaar geleden ook al eens) door A3 uitgevers benaderd. Ze hebben wel lef. Ze zijn op zoek naar m'n vader die een advertentie zou hebben toegezegd. Toch grappig, gezien die beste man alweer langer dan een jaar niet meer actief werkt.

    Ook wel frapant dat er voor ongeveer 2 weken terug ook al een uitgever belde met de mededeling dat we een advertentie zouden plaatsen "voor de zieke kindertjes". Die heb ik maar afgewimpeld met geen idee, niet met ons besproken.

    Ik krijg echt m'n nekharen omhoog bij dit soort figuren. Scoren ten behoeve van kinderen/zwakken/zieken in de samenleving.

  • 28/10/2011 14:25

    netuoH nav .K

    Vandaag ben ik ook gebeld door SCC met de mededeling dat ik in augustus toegezegd heb een advertentie in hun magazine te plaatsen. Ik ging aan mijn geheugen twijfelen, maar vond het gesprek verdacht. Zij hadden mij een brief gestuurd, die ik niet heb ontvangen. Mevrouw aan de telefoon zei dat post altijd aankomt. Oh ja? Ik heb nooit iets toegezegd of ondertekend, dus ben niet van plan om te betalen. Toen ik over juridische maatregelen begon, zei ze gelijk dat dat niet nodig was.De mevrouw van SCC bleef aandringen en vond dat ik vreemd deed. Vreemd doet zij!

  • 31/10/2011 13:58

    sreeG ogerG

    Hedenmorgen ben ik benaderd door ene W. van SCC over het definitief maken van een advertentie.
    Hij had hier al een mondeling akkoord van ons op gekregen, maar navraag leerde me dat niemand dit bedrijf kent. Ik geef aan dat we niet willen meedoen, maar hij stelt dat dit niet meer kan worden teruggedraaid (kosten € 149). Vervolgens komt een zielig verhaal over kindjes, ziekenhuis etc.
    We geven aan hier niet van gediend te zijn, maar hij blijft volharden.
    Vervolgens hebben we gegoogled en blijkt dat we te maken hebben met *censuur* !

    Oppassen dus voor SCC !!!

  • 31/10/2011 20:45

    tnawaL ybaG

    Ook ik ben vandaag benaderd door een mevrouw van stichting Zonnekind. Had een vaag verhaal over een telefoontje dat ze in september met mij had gepleegd en waarin we het over een advertentie hebben gehad. Ik kon me er niks van herinneren. Ik ga nl normaal gesproken niet in op dit soort advertenties. Eén keer heb ik daar echter wel aan mee gedaan en speciaal daarvoor heb ik toen een advertentie gemaakt, die ik ook alleen naar de betreffende krant heb gestuurd. Nu kreeg ik via de mail een bevestiging van € 175,00!!! Daar heb ik echt nooit nooit nooit toestemming voor gegeven. Dat weet ik 100% zeker. Heb in m'n mail alles gecheckt. Niks van dit alles. Heel vreemd. Was al zo'n raar telefoongesprek! Ga dit natuurlijk echt niet betalen.. Baal ervan dat ik verdorie m'n mailadres heb gegeven, dat doe ik normaal nooit! Ben er dus enorm ingetuind. Trouwens die mevrouw die belt mag ook eerst wel eens even goed Nederlands leren spreken. Ze haalde Fries en Nederlands helemaal door elkaar. Heel vreemd allemaal dus. Ik baal ervan!!

  • 03/11/2011 12:31

    nessinueT S

    Niet te geloven dat dit al zo lang bezig is.
    Ook wij zijn in juni 2011 de dupe geworden van de verkoop praktijken van A3 uitgevers.Helaas zijn we er toen wel ingetrapt.Grrrr.Nu bellen ze vandaag weer dat we een afspraak hebben over de plaatsing van een advertentie in Kids-Spitz.Dus niet he...Volgende keer dus eerst maar ff google raadplegen.

  • 07/11/2011 15:16

    rekkaB ed .M

    Vandaag gebeld door SCC / mevr Lisa Kevelam, ivm advertentie op kleurplaat in het Beter, weetje en Doen magazine "conform afspraak"

    Ook hier "Graag nog even retourneren i.v.m. onze deadline".

    Naam en logo van ons bedrijf zijn meer dan een jaar geleden gewijzigd, de drukproef had het oude logo en het eenmalige contract had de oude naam.

    Ik wist dat ik al eens eerder over een advertentie had gesproken maar was er best wel zeker van dat ik NEE gezegd had.

    De combinatie van fouten bevestigde mijn vermoedens dat het niet klopte.

    Kijk dus uit, het zijn *censuur*!

  • 08/11/2011 15:17

    yrreB

    ook ik ben door SCC benaderd... zelfde club als al die andere.. hoop niet dat er ooit iemand is die tegen me zegt ervoor te werken...

  • 09/11/2011 17:34

    gnidrooR enomiS

    Vandaag de tweede aanmaning gehad van SCC, met allerlei leuke dreigementen.Ik ben eerst ook benaderd, alsof mij al eerder gesproken hadden en dat ze zo snel mogelijk reactie moesten hebben,op de plaatsing van de advertentie i.v.m. een deadline. Ik heb hun daar over bendaderd dat hun wervings praktijken, niet gingen zoals dat zou moeten. Toen werd Marieke van SCC communicatief behoorlijjk agressief. Zodat je toch weer aan jezelf gaat twijfelen. Maar ik weet zeker dat ik niet eerder ben benaderd of ergens een prijs afspraak heb gemaakt.Ik ben dus ook niet van plan op hun dreigementen in te gaan.

  • 10/11/2011 12:40

    edrooV net kcirtaP

    Ook wij zijn benaderd door SCC BV Sponsorconcepts met de vraag de proefdruk goed te keuren voor het magazine Beter, weetje en Doen. Wij zouden hier in september goedkeuring voor hebben gegeven. Ik vroeg of het voor de Actie Kind en Ziekenhuis was en ze zeggen dan gewoon ja! voor het kleurboek met puzzels etc.
    Na ontvangst van de proefdruk heb ze terug gebeld en gezegt dat dit niet klopt. Nu zeggen ze dat ik al akkoord heb gegeven want ze hebben al een ordernummer. Ik vraag even een kopie van onze inkooporder maar dat is lastig. Ik ga door de manager (vrouw) teruggebeld worden dat ik dit niet zomaar kan doen.Dat zal dan wel Mevr. L*censuur* zijn.
    Ik doe in ieder geval aangifte bij steunpunt aquisitiefraude.

  • 11/11/2011 21:37

    ekeniT

    ik ben deze weken ook al vele malen benadert, precies dezelfde verhalen , van zowel zonnekind, als opc bv van vrand en veiligheid. 175 euro. advertenties 'gepikt 'uit andere balladjes, en dreigend overkomen. trap en niet in?

  • 15/11/2011 11:02

    meihaR

    Afgelopen vrijdag ben ook ik via de mail benaderd door SCC om een proefdruk goed te keuren voor het magazine Beter, weetje en Doen. Volgens SCC heb ik in september goedkeuring gegeven om eenmalig iets te plaatsen. Ik kon me niet herinneren dat ik meneer aan de telefoon heb gehad en ik heb geen brief ontvangen over een plaatsing. Ik heb vrijdag gereageerd op de bevestiging dat ik niet wist waar het nu over ging?! Vandaag ben ik gebeld door SCC met het verhaal dat zij van anderen wel de bevestiging hebben gehad en van mij nog niet. Het wachten was dus op mijn akkoord. Hij was er erg zeker over dat ik een akkoord had gegeven en was van mening dat ik nu niet opeens nee kon zeggen. Hij heeft me daarna zelfs een bevestiging van september gemaild. Ik had er toch een gek gevoel bij waarna ik besloot om het eens te gaan Googlen. Dat bracht me hier en ik lees hier precies hetzelfde als wat ze nu bij mij voor elkaar proberen te krijgen. Leuk detail: Ik ben in september begonnen bij het bedrijf waar ik nu werkzaam ben en ik geef überhaupt geen akkoord zonder overleg.

    Ik heb contact opgenomen met SCC en verteld dat het absolute onzin is geweest en ze dit blijkbaar vaker proberen. Mevrouw vroeg me waar ik deze informatie vandaan haalde.. Tegenwoordig valt het te Googlen?!


    Korte update, ik ben wederom gebeld door SCC en heb uitgelegd dat wij niet meedoen aan deze onzin. Meneer vond het belachelijk en vertelde me dat je over KPN ook zulke dingen leest.. Sorry hoor, maar ik kan er niet bij dat je jezelf hiervoor leent als mens. Het is ook echt een bedrijf waar genoeg mensen werken!

  • 15/11/2011 15:54

    nessE nav tirreG

    Hoe herkenbaar zijn al deze verhalen en altijd met dezelfde tactiek. Ik heb, voor de verandering, een andere uitgever waar het oppassen geblazen is. Jan van OPC uit Heerenveen (opmerkelijk vaak uit Friesland)"verkoopt" advertentie voor Informatiebrochure Brand & Veiligheid. Zelfde verhaal met een "geleende" advertentie uit een ander blad.

  • 15/11/2011 17:03

    snamkiD

    Wat een enorme berg bekende verhalen. de laatste maanden word ik zeer veel gebeld. Iedere keer weer met het zelfde verhaal. de laatste keer heb ik gevraagd naar de volledige naam van de mevrouw die mij belde en de volledige gegevens van de organisatie waar ze voor belde. stichting zonnekind....wat een zielig verhaal. Nu kan er een kind niet geholpen worden omdat ik de toegezegde advertentie niet door laat gaan..... Ik heb haar gezegd aanfite te doen als ik ontdekken zou dat er iets niet in de haak was. Het gesprek was snel klaar, ze verbrak het nb zelf!

  • 16/11/2011 13:16

    remueR .T

    Vandaag ook benaderd door deze club.
    Gesproken met diverse mensen die zich voordoen als receptionist t/m bedrijfsleider.
    Ze zeggen te werken in opdracht van Marktselect. Die gesproken en dat leek me een nette partij. Die heb ik dus ook gemeld dat hun naam misbruikt wordt.

    Ga nu SCC weer even confronteren.

  • 16/11/2011 13:30

    remueR .T

    Net gesproken met iemand die zich voor doet als directeur. Deze man geeft ook grif toe (zoals we allemaal al weten) dat ze op het randje van de wet opereren.
    Wettelijk in orde, niet netjes.

    Heb geen goede zaken gewenst.

  • 18/11/2011 09:09

    kneH

    Ben zelf al jaren benaderd door dit soort *censuur*. het zijn allemaal BV(tjes) die ook hun cijfers moeten deponeren bij de KvK. Kijk eens even naar de jaarcijfers en wat er daadwerkelijk wordt afgedragen aan de zgn goede doelen en trek daar je conclusie uit.

  • 24/11/2011 14:10

    noT

    De adfgelopen weken meerdere male ngebeld. De eerste keer door SCC concepts. Doordat we het druk hadden dacht ik dat het wel aan mij zou liggen en ben er dus ingestonken. Ik weet neit of hier nog wat aan te doen is. Heb per email akkoord gegeven op de advertentietekst, maar geen handtekening gezet. Factuur is wel betaald. ..... Begin November gebeld door Sharon P. van A3 over de Kidzspitz. Die werd geirriteerd en zelfs dreigend. Heb aangegeven dat ik tegenwoordig wel heel vaak gebeld werd en ook steeds met hetzelfde bedrag en dezelfde oplage. Ik heb aangegeven dat ik een getekende opdracht wilde zien en dat er anders geen overeenkomst is en ik niet akkoord ga met plaatsing. Nu vandaag gebeld door Jan de J. van OPC. exact het zelfde verhaal. En ook hij werd vrij irritant. Ik heb deze man verwezezen naar ene artikel over malafide adverteerders waar OPC in naar voren kwam. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Ben inmiddels dus ruim 200 euro kwijt aan die eerste advertentie. En veel tijd kwijt aan het afschepen van adverteerders.

  • 24/11/2011 14:35

    noT

    Kom er dus net achter dat ook NOlin tot de tak van probleembedrijven hoort. We adverteren hier al jaren omdat dit er betrouwbaar uitzag en de bedragen schappelijk waren. Het viel me alleen wel steeds op dat ik brochures en facturen kreeg. ik dacht dat ik eht wel vergeten zou zijn. Nu dus gevraagd om bewijs van de order. Gaan vanaf nu al dit soort advertenties stoipzetten, hoe sneu het ook is voor instanties die het echt nodig hebben.

  • 25/11/2011 22:46

    ehciruaM

    Vandaag gebeld door een vriendelijke dame Lisa doesburg werkzaam voor scc en zei brengen een blad uit beter,weetje doen. Je begint inderdaad aan je geheugen te twijfelen. Heb een mail terug gestuurd dat ik eerst bewijs van onze overeenkomst wil ontvangen. Maar tot nu toe niets ontvangen vanavond maar eens op Google en jawel hoor heel veel dezelfde verhalen hier. Ja dat kan allemaal hier in Nederland den haag is niet echt van plan er ietsaan te doen lijkt het misschien wordt het eens tijd dat de ondernemers de koppen bij elkaar steken en deze mensen achter die oplichtingspraktijken een lesje te leren.
    Mensen vraag altijd of ze over het telefoon gesprek een mailtje sturen zodat hè get. Rustig kan nalezen meestal haken ze dan al af. 2 weken terug nog van kleurplezier geweldige kleurplaten voor een vermogen en die evt. Betaalde kleurplaten komen natuurlijk nooit bij de kindertjes.

  • 28/11/2011 11:53

    meinonA

    Werd vorige week benaderd door SCC bv om een proefdruk door te geven en mijn handtekening te zetten want alles stond klaar om te worden gedrukt. Ik heb geen advertentie opdracht gegeven vertelde ik maar ze zei me dat dit wel zo was.
    Ik gevraagd of ze me dit wilde mailen zodat ik kon zien waarover het ging. En ja hoor, duidelijk voor mij...ze hebben dit gewoon overgenomen uit een ander blaadje waarin mijn advertentie stond.
    Maar....nu heb ik een heel klein beetje ervaring gekregen hiermee en hoe dit werkt.
    Ik ben afgelopen zomer benaderd door NOLIN uitgevers BV uit Hoogezand om een advertentie te plaatsen in het gratis magazine van de stichting Ambulance wens. Ik heb hierop die stichting gemaild en gevraagd of zij hiervan wisten en dat was het geval. Ze worden benaderd door de uitgever om een gratis krantje uit geven om zo kosteloos naamsbekendheid te geven aan de stichting en wat ze dat ook doen(zo lijkt het...ideaal toch.
    Oke, advertentie bevestigd en een bewijsexemplaar opgestuurd gekregen. Maar ik controleer altijd alles (vanwege mijn ervaring in het verleden). Er wordt geen magazine of krantje in de gehele regio of andere regio's bezorgt. Dus de stichting wordt voor het karretje gespannen en denkt joepie gratis krantje enz.dus bij controle van een adverteerder klopt ook alles.
    Voor het aantal adverteerders wordt een evenzoveel blaadjes gedrukt (geprint) en opgestuurd als bewijsexemplaar en de rest is winst. En dan komen er allerlei BVtjes achteraan die hetzelfde willen en altijd voor zielige dingen zoals huisdieren, kindertjes en noem maar op. Maar als je ze te slimme antwoorden geeft of moeilijke vragen stelt worden ze brutaal en blijven je telefonisch stalken maar altijd zonder nummer herkenning ....de helden.
    Maar uit mijn ervaring is wel gebleken dat dit bijna altijd gepaard gaat met advertenties van NOLIN uitgevers BV, en dat is wel erg toevallig en dus toch even oppassen.

  • 28/11/2011 14:25

    meinonA

    Kidsspits en Media Communicatie adviezen doen hier ook aan mee. Oplichters